טיפול באנטיביוטיקה ודלקת בשתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

אנטיביוטיקה לדלקת בשתן
אנטיביוטיקה לדלקת בשתן

דלקת בשתן או דלקת בדרכי השתן היא מחלה שכיחה יחסית שפוגעת בנשים בשכיחות גבוהה יותר מאשר שהיא פוגעת בגברים. כמו כן המחלה עלולה להופיע גם בקרב ילדים ואפילו תינוקות.

הקשר בין אנטיביוטיקה לדלקת בדרכי השתן

הגורם לדלקת בדרכי השתן הוא נוכחות של חיידקים בדרכי השתן. ברוב המוחלט של המקרים מדובר על חיידקים מסוג E-Coli שנמצאים באופן שגרתי בכל אדם בחלק התחתון של מערכת העיכול.

החיידקים למעשה מהווים חלק אינטגרלי ממערכת העיכול ומהמערכת החיסונית של האדם אך ברגע שהם מצליחים לחדור לדרכי השתן ולשגשג בהן, מתרחשת דלקת.

אי לכך, הטיפול בדלקת בדרכי השתן מתבסס במידה רבה או באופן בלעדי במקרים מסוימים על מתן של תרופות אנטיביוטיות.

יש לציין כי לפני המצאת האנטיביוטיקה המחלה נחשבה למסוכנת מאוד אך כיום היא נחשבת ברוב המוחלט של המקרים למחלה פשוטה מאוד לטיפול.

אילו תרופות אנטיביוטיות משמשות לטיפול בדלקת בדרכי השתן?

אם המקור של הדלקת הוא בזיהום של חיידקי Proteus mirabilis, E-Coli, Staphylococcus species וחיידקי Klebsiella ניתן לטפל בזיהום על ידי מתן של כל אחת מהתרופות הבאות:

  • Cephalosporins
  • Amoxicillin
  • Sulfonamides
  • Trimethoprim-Sulfamethoxazole
  • Nitrofurantion

עם זאת, חשוב לדעת כי שלושים אחוז מכלל החיידקים אינם מגיבים ל- Amoxicillin, חמישה עשר אחוז אינם רגישים ל – Sulfamethoxazole ועשרה אחוז מכלל החיידקים עמידים לחלוטין ל- Trimethoprim-Sulfamethoxazole.

בהתאם לזאת, במידה ומדובר על זיהום עיקש שאינו מגיב לתרופות שהוזכרו לעיל, הרי שישנו צורך לתת לחולים תרופות פוטנטיות יותר וחזקות יותר בעלות טווחי ריפוי רחבים יותר.

האם הטיפול האנטיביוטי הוא הטיפול היחיד למחלה?

אמנם בסופו של דבר מטרת העל היא חיסול של החיידקים שהצליחו לחדור לדרכי השתן ולשגשג בהן, הרי שמעבר לתרופות האנטיביוטיות ישנו מגוון רחב של טיפולים אחרים ושל תרופות אחרות שמשמשים לטיפול בחולים בדלקת בדרכי השתן.

כך למשל ישנן תרופות שמיועדות להפחתת תחושת הצריבה או הכאב בעת מתן שתן, אחרות מיועדות להורדת החום וישנן שמיועדות להעלאת החומציות של השתן.

כיום ידוע שככל שהשתן חומצי יותר, כך לחיידקים המזיקים קשה יותר לשגשג בו. זו הסיבה בגינה מומלץ לנשים שסובלות מדלקת בדרכי השתן לעתים קרובות לצרוך מיץ חמוציות בתדירות גבוהה או לעשות שימוש בכדורים מסוימים שמיועדים להפוך את השתן לחומצי יותר.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!