דלקת בשתן שנגרמה מיחסי מין

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

דלקת בשתן בעקבות יחסי מין
דלקת בשתן בעקבות יחסי מין

דלקת בדרכי השתן או דלקת בשתן היא מחלה שכיחה יחסית ונפוצה בקרב המין הנשי. כיום ידוע כי בין חמישים אחוז לשמונים אחוז מהנשים סובלות מהמחלה לפחות פעם אחת בימי חייהן וכן ידוע כי בין עשרים לשלושים אחוז מהנשים שסבלו מהתפרצות אחת של המחלה יסבלו מאפיזודה את נוספת לפחות.

לא רק מבוגרים סובלים מדלקת בדרכי השתן ולמעשה ילדים ואף תינוקות עלולים לסבול ממנה. היא פוגעת בבנות בשכיחות של שלושה עד חמישה אחוזים ובאוכלוסייה זו היא מתפרצת לראשונה עד גיל חמש כששישים ושישה אחוז מהבנות שסבלו מאפיזודה אחת של המחלה יסבלו ממנה פעם נוספת תוך שנה וחצי בלבד.

בקרב הבנים המחלה מופיעה בשכיחות נמוכה יותר שעומדת על אחוז אחד בלבד ולרוב בקרב בנים היא תתרחש עד גיל שנה אחת. במאמר שלפניכם לא נעסוק בדלקת בדרכי השתן בילדים אלא בדלקת בדרכי השתן שפוגעת בנשים פעילות מינית בלבד.

על קצה המזלג נזכיר כי המחלה יכולה גם לפגוע באנשים שאינם פעילים מינית כלל.

מה הקשר בין דלקת בדרכי השתן לבין קיום יחסי מין?

ראשית יש להפריך מיתוס נפוץ שרווח בקרב הציבור הרחב לפיו דלקת בדרכי השתן היא מחלה מדבקת. ובכן, למרות שאחד מגורמי הסיכון המרכזיים להופעת המחלה בדגש על נשים בגילאים שבין עשרים לארבעים הוא קיום יחסי מין, הרי שהמחלה לא מועברת מהפרטנר המיני לאישה.

הסיבה בגינה קיום יחסי מין מגדיל את הסיכון לחלות בדלקת בדרכי השתן נעוצה בעובדה שבזמן החדירה של הפין לנרתיק ישנו סיכוי שחיידקי המעי שנמצאים באזור פי הטבעת יחדרו לפתח השופכה ומשם יעשו את דרכם במעלה דרכי השתן.

בקרב נשים צעירות הדלקת בדרכי השתן מופיעה בדרך כלל בתקופה שבה הן מתחילות לקיים יחסי מין ומסיבה זו לעתים המחלה נקראת "דלקת של ירח הדבש". כמו כן אחד מגורמי הסיכון למחלה הוא קיום יחסי מין עם פרטנר חדש ובאופן כללי קיום יחסי מין באופן תדיר.

שימוש באמצעי מניעה

מעבר לכך שקיום יחסי מין תורם להגדלת הסיכון ללקות בדלקת בדרכי השתן מהטעמים של הנעת החיידקים לפתח השופכה, הרי שישנו גורם שתורם להגדלת הסיכון לחלות במחלה שקשור לקיום של יחסי מין.

במערכת המין הנשית קיימת אוכלוסייה של חיידקים שתפקידם בין היתר למנוע שגשוג של חיידקים מזיקים. כאשר אוכלוסיית החיידקים המגנים נפגעת, הרי שהחיידקים המזיקים עלולים להתרבות ולשגשג ולהגדיל את הסיכון לחלות בדלקת בדרכי השתן.

כיום ידוע ששימוש בקוטלי זרע מביא לפגיעה באוכלוסיית החיידקים הטובים בנרתיק. אי לכך נשים שמשתמשות דרך קבע באמצעי מניעה שנקרא דיאפרגמה שספוג בקוטל זרע נמצאות בסיכון מוגבר לחלות בדלקת בדרכי השתן וכן נשים שבן זוגן משתמש בקונדום שמכיל קוטל זרע נמצאות בסיכון מוגבר אף הן לחלות במחלה.

כיצד ניתן להפחית את הסיכון לחלות במחלה בהקשר זה?

אחת הדרכים להפחית את הסיכון לחלות בדלקת בדרכי השתן היא להקפיד על הטלת שתן לאחר קיום יחסי מין. על ידי הטלת שתן בסמיכות למגע המיני, ניתן למעשה לשטוף את החיידקים שהצליחו לחדור לדרכי המין החוצה ולמנוע בכך את הנדידה שלהם במעלה דרכי המין.

בנוסף לכך הקפדה מרבית על היגיינה חשובה אף היא ובנוסף לכך מומלץ להימנע מלעשות שימוש תדיר בתכשירי בישום היגייניים שעלולים לפגוע באוכלוסיית החיידקים הטובים בדומה לקוטל זרע.

מעבר לכל זה בזמן שאישה מקבלת טיפול למחלה מומלץ להימנע מקיום של יחסי מין כדי שהטיפול לא ייפגע וכדי שהאפקט שלו יהיה מרבי.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!