חוות דעת רפואית מפי מומחה – דלקת בדרכי השתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

חוות דעת רפואית מפי מומחה
חוות דעת רפואית מפי מומחה

דלקת בדרכי השתן היא מחלה שבמקרים רבים יכולה כמעט שלא לפגוע באיכות החיים של החולים אך במקרים אחרים יכולה להוות בעיה בריאותית חמורה ומציקה ביותר בדגש על המקרים בהם היא מופיעה באופן כרוני וכן על המקרים בהם הדלקת מתפשטת וגורמת לנזק לכליות. חוות דעת רפואית בהקשר של דלקת בדרכי השתן נדרשת בשני מצבים עיקריים.

המצב הראשון הוא במקרה שבו מוגשת תביעה על רקע של רשלנות רפואית באבחון של דלקת בדרכי השתן, טיפול בדלקת בדרכי השתן או מעקב אחר החולה בדלקת בדרכי השתן והמצב השני הוא במקרה שבו הטיפול שניתן לחולה על ידי רופא שפועל במסגרת שירותי הרפואה הציבורית לא משביע רצון.

חוות דעת רפואית מבחינה משפטית

כאשר מגישים תביעה בגין נזקי גוף שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית חשוב מאוד לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית שאותה צריך לכתוב רופא מומחה.

על תחום ההתמחות של הרופא להתאים לסוג הפגיעה ולכן במקרה של דלקת בדרכי השתן מדובר בעיקר על אורולוג, נפרולוג או רופא נשים. מבלי לצרף חוות דעת רפואית יהיה קשה מאוד לבסס את התביעה ולזכות בפיצויים.

חוות הדעת במקרה זה היא מסמך מקצועי ומפורט שסוקר את המקרה ובוחן את ההתנהלות הרפואית. הרופא המומחה שכותב את חוות הדעת הרפואית צריך לסקור מקרים דומים לזה שאירע למטופל, לדון בפרוטוקולים הרפואיים המקובלים בתחום בהתאם למקרה, להראות כי הרופא שטיפל במטופל לא פעל כשורה וכן להצביע על קשר של סיבה ותוצאה בין ההתנהלות הרפואית לבין הנזק שנגרם למטופל.

רשלנות רפואית בהקשר של דלקת בדרכי השתן

בדרך כלל דלקת בדרכי השתן היא תוצאה של זיהום חיידקי כשלרוב מדובר על סוג מסוים של חיידקי מעיים ולפיכך נהוג לטפל במחלה בסוג מסוים של אנטיביוטיקה.

עם זאת, במקרים מסוימים המחלה יכולה להיגרם בשל זיהום של פתוגנים אחרים שלא בהכרח מגיבים לאנטיביוטיקה כלל או שלא מגיבים לסוג הנפוץ ביותר שלה. במידה וייעשה שימוש בתרופה לא מתאימה, מחולל המחלה עלול לשגשג אף יותר והזיהום יכול להתפשט ולעשות את דרכו במעלה דרכי השתן.

במקרים החמורים ביותר דלקת בדרכי השתן שלרוב מתחילה מדרכי השתן התחתונות עלולה להתפשט ולהגיע עד לכליות וללא טיפול המחלה יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך לכליה. כך למשל היה במקרה של ד.נ מאשדוד שהלכה לעולמה בעקבות דלקת בדרכי השתן שהלכה והחמירה והובילה לנזק בלתי הפיך לכליות שלה.

בחוות הדעת הרפואית שכתב הנפרולוג המומחה נכתב כי רופא המשפחה שטיפל במנוחה לא טרח לבצע את הבדיקות לאבחון סוג החיידק שהוביל לזיהום ופשוט רשם לה סוג מסוים של אנטיביוטיקה ללא בירור מעמיק.

לפי חוות הדעת לו רק היה מבצע הרופא הנתבע בירור פשוט של תרבית שתן ניתן היה לאבחן את סוג החיידק, להתאים למטופלת את סוג האנטיביוטיקה המתאים לסוג החיידק שקינן במערכת השתן שלה ולמנוע את מותה המצער והמיותר.

חוות דעת של רופא מומחה במהלך טיפול

במקרים מסוימים מומלץ לקבל חוות דעת של רופא מומחה גם ללא קשר למערכת המשפט. מקרים כאלו מתעוררים במצבים בהם החולה לא מרוצה מהטיפול שניתן לו. כך למשל היה במקרה של ג.ד בן השמונה שסבל מדלקת בדרכי השתן באופן כרוני.

לאחר שנים של טיפולים אנטיביוטיים החליטה אמו לגשת לרופא מומחה על מנת לקבל את חוות דעתו בנושא וזה האחרון אבחן כי מקור המחלה במום אנטומי בדרכי השתן של הילד. לאחר ניתוח פשוט ומהיר המחלה נעלמה כלא הייתה.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!