האם תחתון חוטיני עלול לגרום לדלקת בשתן?

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

תחתון חוטיני עלול לגרום לדלקת בשתןהם נפלאים למראה שמלה או מכנסיים חופשיים מסימני תחתונים, אך לעיתים מתקבלת התחושה לפיה תחתוני חוטיני הדוקים מידי, לוחצים, או אינם בריאים. גניקולוגים מסבירים כי שיקולי הבריאות בלבישת מתחתוני חוטיני תלויים בנטייה הבריאותית האישית לזיהומים. אישה בריאה אינה חשופה לסיכונים ממשיים, אך אם יש לה נטייה לקבל זיהומים, בדרכי השתן או בנרתיק, יהיה לה קשה יותר להיפטר מהם עם לבישת תחתונים אלו.

למעשה, מחקרים לא הצליחו למצוא קשר בין תחתוני חוטיני לבין זיהומים, אך חלק מהנשים מבחינות בעלייה בזיהומים בדרכי השתן וזיהומים פטרייתיים, לאחר לבישת תחתונים אלו. כך שבעת ההתלבטות לגבי ההחלטה אם מהם שווים את הסיכון, מומלץ להימנע מהם.

הסיכונים הבריאותיים הקשורים לתחתוני חוטיני

ובכל זאת, יש להבין את הסיכונים הבריאותיים האפשריים מלבישת תחתונים אלו. תחתוני חוטיני רחבים, במיוחד מסוג תחתוני התחרה, עשויים מחומרים שאינם נושמים, בניגוד לתחתוני כותנה.

ההמלצה הבריאותית היא ללבוש תמיד תחתוני כותנה, מהם צריכים להיות עשויים כל התחתונים, ולא מרקם המפשעה בלבד. כשהשכבה החיצונית של דגם התחתון עשויה מבד שאינו נושם, מתאפשרת יותר חדירת לחות וחוסר איזון גופני המגביר את האפשרות לקבלת זיהומים.

בנוסף, גם אם כל התחתון עשוי כותנה, מבנה הדגם שלו עשוי ליצור סיכון. אם פתח המפשעה חשוף, ובא במגע עם בגדים אחרים, במיוחד עם גרביונים ומכנסי ג'ינס 'סקיני' העשויים מלייקרה, קיימת גם כאן אפשרות חדירת הלחות.

הצטברות הלחות במפשעה נוטה להעברת חיידקים בגוף, והחיידק השכיח ביותר נמצא במעי הגס, בחלק האחורי של התחתונים. אם אישה מבצעת פעילות גופנית רבה, החוטיני מאפשר העברה קלה יותר של החיידקים המצטברים במעי הגס ועוברים למערכת השתן, לשופכה או לנרתיק.

הסיכונים הבריאותיים העיקריים: זיהום וגירוי

זיהומים בשתן עלולים להתרחש כשאיזון סביבת הנרתיק מופרת, בשל הצטברות רמות הלחות מהפרשות הנרתיק. הזיהומים הנפוצים ביותר הם בעיקר שמרים וזיהומי חיידקים. מצב זה מכנה על ידי גניקולוגים כמעגל הקסמים של לבישת החוטיני, הצוברים עודף לחות, המובילה ליותר זיהומים.

תחתוני חוטיני כרוכים אף בסיכון לגירוי חיצוני. נשים חשופות לסיכוני בעיות עור בנרתיק וליד פי הטבעת, המתבטאים בהצטברות רקמות רכות על העור החשוף לשפשופי בגדים קבועים באותו מקום, ובמיוחד באזור בו לוחצים התחתונים, כפי שניתן לראות בדרך כלל עם קווי חזייה.

הסיכונים הבריאותיים האחרים, כגון טחורים, אינם נגרמים כתוצאה מלבישת חוטיני, אך אם אישה סובלת מטחורים, מצבה עלול להחמיר. התחתון "מושך למעלה" את הטחורים, מגרה את פי הטבעת וגורם להצטברות יותר טחורים.

בתקופת המחזור החודשי, אישה חשופה יותר להצטברות זיהומים עם לבישת חוטיני, רמות הלחות בנרתיק חומציות והדם מגביר את הלחות.

במצב זה, קיים סיכוי מוגבר להצטברות זיהומים, אך אם אישה אינה סובלת מהיסטוריה של בעיות זיהום, היא יכולה ללבוש חוטיני גם בתקופת המחזור. אם היא אינה מפתחת זיהומים או סימני דלקת, היא אינה חשופה לסיכונים.

למרות האמור, אין פירוש הדבר שאישה צריכה ללבוש "תחתוני סבתא" אלא פשוט להקפיד על היגיינה טובה, לשטוף מאת התחתונים לאחר לבישה אחת, וללבוש אותם בפרקי זמן מוגבלים. עם כל סימן לבעיה בריאותית, פיתוח זיהומים, שמרים או בעיות בדרכי השתן, יש להימנע מלבישתם עד שהזיהום חולף.

ראו גם:

אבחון דלקת בשתן

טיפול בדלקת בשתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!