התמודדות עם הכאב עקב דלקת בדרכי השתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

כאב בגלל דלקת בשתןבמצב של דלקת בדרכי השתן (UTI) אדם חווה כאבים עזים הנובעים מחוסר היכולת להשתין, בשילוב עם תחושת הדחף, וכאשר מעט שתן מצליח לצאת, הוא שורף, כך שרוב היום אדם במצב זה סובל מכאבים, התכווצויות ואומללות מוחלטת.

מערכת השתן מורכבת מהשופכה, הנושאת את השתן מהשלפוחית, ומהשופכנים, הנושאים את השתן מהכליות אל השלפוחית. תפקיד הכליות הוא לסנן פסולת מהדם על מנת לייצר שתן. דלקת מתרחשת כשחיידקים נמצאים במעלה השופכה, ומצב זה נגרם כתוצאה ממספר מצבים הכוללים החזקת השתן במקום שימוש בשירותים, ושימוש בקטטר.

נשים שאינן משתינות לאחר קיום יחסי מין מגבירות את הסיכון, אך אין זה משנה מהו הגורם, התוצאה תמיד זהה. אם הדלקת נמשכת למעלה ממספר ימים או שהיא מחמירה, חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי. ניתן להתמודד עם המצב במספר טיפולים ביתיים למניעת זיהומים בדרכי השתן.

טיפול ביתי למניעת דלקת והכאב

  • תרופות משתנות – משמשות לטיפול במספר בעיות, ועובדות באמצעות הגדלת כמות הנתרן המופרש מהכליות. כשהכליות מפרישות נתרן, הן לוקחות גם מים, וכמות הנוזלים בדם יורדת. פחות נוזלים פירושם פחות לחץ על העורקים, ולכן טיפול תרופתי מתאים לטיפול בלחץ דם גבוה. במקרה של זיהומים בדרכי השתן, יש לעודד את הכמות המוגברת של שתן על מנת לוודא שטיפה החוצה של חיידקים והקלת חוסר הנוחות.
  • תרופות אנטי דלקתיות – כשרירית השופכה דלקתית, יכול המצב לגרום לחוסר נוחות רצינית. באמצעות תרופות להפחתת הדלקת, ניתן להקל על הכאב ולאפשר זרימת שתן תקינה.
  • תרופות אנטי עוויתיות – מסייעות בהקלת כל עווית כואבת או התכווצות הנגרמת כתוצאה מדלקת בדרכי השתן. בדרך כלל העוויתות מתרחשות בשלפוחית.
  • שתיית הרבה מים – זה אולי לא נשמע כמו תרופה מיוחדת, אך זהו אחד הדברים החשובים ביותר אותם יכול אדם עם דלקת בדרכי השתן לעשות. המים מסייעים לשטיפת החיידקים וחשוב מכך, גורמים להשתנה תכופה יותר. להגברת ההשפעה מומלץ לשתות קנקני מים עם פטרוזיליה.
  • שימוש בשירותים – זה אולי נשמע מובן מאליו, אך כשאדם חש דחף להשתין ואינו עושה זאת, הוא מחמיר את הדלקת בדרכי השתן. בהחזקת השתן, גוברים הסיכויים להתפתחות חיידקים, התרבותם והתרחשות זיהום. לכן השתנה תכופה היא חלק חיוני מההתאוששות.
  • זרעי סלרי –  משמשים כחומר משתן, בעיקר בשל אחד המרכיבים של שמן סלרי. לעיסת חופן זרעי סלרי מסייעת להגברת ייצור השתן. להגברת ההשפעה, מומלץ לשתות קנקן מים עם זרעי סלרי.
  • מלפפונים ירוקים – זהו חטיף מהנה ובריא הודות לתכולת המים הגבוהה שלהם. מלפפונים הם שיטה מצוינת לקבלת נוזלים נוספים כשקיים קושי לשתות מספיק מים.
  • מוצרים מהם כדאי להימנע – שוקולד, פירות הדר, משקאות קלים וקפאין הם המרכיבים מהם יש להימנע במצב של זיהומים בדרכי השתן המתרחשים בתדירות גבוהה. מוצרים אלו עלולים לגרות את רירית השלפוחית ולאפשר היצמדות קלה של חיידקים. פירות הדר מגבירים את חומציות השתן, המגבירה את הכאב.
  • שימוש בחום – הכאב המלווה דלקת בדרכי השתן עשוי לגרום לחוסר נוחות מתמדת ומציקה המלווה בהתכווצויות. כשזה קורה, ניתן להציב חבילות חום על שלפוחית השתן על מנת לחוות הקלה רצינית. החום מרפה את השרירים ומקל את הכאב הנגרם על ידי התכווצויות או דלקת.
  • תה ג'ינג'ר – שורש זה מאפשר לחסום את סינתזת הפרוסטגלנדין, תהליך היוצר שליחים קטנים המתפרסים על מגוון נרחב של תהליכים ביולוגיים כגון דלקת. הם גם משדרים אותות כאב לתאי עצב ולכן על מנת למנוע דלקת או להפחיתה כמו גם להפחית את הכאב, ג'ינג'ר פועל באותו אופן בו פועלות תרופות אנטי דלקתיות, אך ללא כל תופעות הלוואי.
  • מיץ חמוציות – שילוב החומרים החומציים במיץ מקשה על היצמדות החיידקים לשלפוחית ובכך מפחית את הסיכון לזיהום או התרבות חיידקים. טיפול זה יעיל יותר לנשים שעברו זיהומים בדרכי השתן בעבר, או לנשים עם זיהומים חוזרים. יש לשתות כמות מספקת על מנת לקבל את ההטבות הבריאותיות.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!