מדוע שתיית מיץ חמוציות תורמת לטיפול בדלקת השתן?

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

מיץ חמוציות ודלקת בדרכי השתן
מיץ חמוציות ודלקת בדרכי השתן

מדענים מדווחים כי שתיית מיץ חמוציות, מסייעת בתוך שמונה שעות, למניעת חיידקים מלהתפתח לדלקת בדרכי השתן. מחקרים קודמים הציעו כי החומרים הפעילים במיץ החמוציות אינם נהרסים על ידי מערכת העיכול, לאחר השתיה, אלא עובדים על מנת להילחם בחיידקים.

המחקר חדש, שהוצג בכינוס הלאומי של האגודה האמריקנית לכימיה בבוסטון, מאשר את הנתונים ומספק עדות לערך הרפואי של מיץ חמוציות.

החשיבות הבריאותית של החמוציות

מיץ חמוציות נחשב לטיפול העיקרי בדלקות בדרכי השתן, אך מחקרים חדשים קובעים כי הוא בעל ערך בריאותי אף למצבים אחרים, וכי הוא בעל יכולת עוצמתית למניעת מחלות נוספות בשל השפעתו נוגדת החמצון, למניעת סוגי סרטן שונים, הגנה על הלב והאטת הזדקנות תאים.

מדענים סבורים כי שתיית כוס מיץ חמוציות ביום, במיוחד בשעות הבוקר, מטפלת בגוף באמצעות החומר הפעיל במיץ, המכיל את הפרואנטוציאנידינים, והמשפיע על מחלות במערכת העיכול, מניעת דלקות, והרחקת חיידקים.

המחקרים מצביעים על היתרונות הבריאותיים המשמעותיים של שתיית המיץ, והחוקרים ממליצים לשלב אותו בתזונה היומית על מנת ליהנות מההשפעות הבריאותיות היחודיות. ניתן להשיג את המיץ בקלות בחנויות, מרכולים, בתי טבע ורשתות הפארם השונות.

כיצד מתייחס מיץ חמוציות לדלקת בדרכי השתן?

בדרך כלל נוצרים זיהומים דלקתיים בדרכי השתן כתוצאה מפלורה במעי הגס, אך קיימים אף גורמים אחרים, הנובעים מסיבות גנטיות. כלומר, רוב הנטיות לפתח דלקות בדרכי השתן הן מצבים מולדים, והזיהומים בדרכי השתן עלולים להופיע בכל מקום לאורך מערכת השתן, כולל בשלפוחית השתן והשופכה.

תערובת של מיץ חמוציות, מים וממתיקים שימשה את החוקרים, שגילו כי בצלחות פטרי, מטבוליטים המצויים במיץ, מנעו מהחיידק להידבק לחיידקים אחרים, ובכך הוגבלה יכולתם לגדול ולהתרבות. לתגלית חדשה זו קיימות השלכות חשובות, בהתחשב בגודל הבעיה, הנפוצה יותר בקרב נשים מאשר בקרב נשים, ועלויות הטיפול הרפואי הכרוכות בה.

הסיכונים הכרוכים בדלקות בדרכי השתן, במיוחד לנשים הרות, הן לידה מוקדמת או הפלה, תלוי בשלב ההריון, ורופאים ממליצים להן לשתות מיץ חמוציות טבעי או לצרוך טבליות, כחלופה טבעית לאנטיביוטיקה, ומניעת אפשרות הפגיעה בעובר.

בדרך כלל, אנטיביוטיקה היא הטיפול הנפוץ והמומלץ ביותר לדלקת בדרכי השתן, אך אם היא אינה מטופלת כראוי, במיוחד כשהיא מופיעה בקרב ילדים או אנשים מבוגרים הסובלים מבעיות רפואיות כרוניות אחרות, הזיהומים עלולים להתפתח למצב חמור יותר.

החמוציות מורכבות משילוב של חומצות שונות, תשעים אחוזי מים, נוגד חמצון ייחוסי וחזק הקרוי פרואנטוציאנידין, וסוכרים. שילוב זה מונע את היצמדות החיידק E.coil אל הרירית בדרכי השתן, והוא למעשה נשטף החוצה ובכך נמנעת הדלקת.

ניתן לצרוך חמוציות, כחלופה טבעית לאטיביוטיקה לשם הקלה על דלקות, והן ניתנות לצריכה בכל דרך, כולל באמצעות אכילת הפרי הטבעי או המיובש, בתוספת מיץ עם סוכר או ממתיקים מלאכותיים (אך עדיף ללא תוספת המתקה), או באמצעות טבליות לבליעה. שיטה נוספת היא לצרוך תוסף תזונה כגון פרוביוטיקה או ויטמין C, המכילים את החומרים הפעילים שקיימים בחמוציות.

למרות הממצאים האחרונים, עדיין קיימים חילוקי דעות בקרב מדענים וחוקרים ברחבי העולם לגבי יעילותו המוחלטת של מיץ חמוציות כמניעה וטיפול בדלקות בדרכי השתן, אך המסקנה המשותפת בה מחזיקים כולם היא כי המיץ מכיל רכיבים בריאותיים עוצמתיים וכי בכל מקרה, הוא עדיף על תרופות סינטטיות וכימיות, והוא חשוב לבריאות הכללית ומערכת החיסון.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!