ריפוי דלקת בשתן בעזרת שמן עץ התה

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

natureדלקת בדרכי השתן היא מחלה שנגרמת בעקבות חדירה של חיידקים לדרכי השתן. המחלה פוגעת בנשים בשכיחות גבוהה פי 5 משהיא פוגעת בגברים והדבר נכון גם לגבי בנות בהן היא פוגעת בשכיחות גבוהה פי 3-5 מאשר שהיא פוגעת בבנים.

הסיבה לכך שהיא נפוצה יותר בקרב בנות המין היפה נעוצה בין היתר בסמיכות של פי הטבעת לפתח השופכה בנקבות.

ישנן דרכים רבות בהן החיידקים יכולים לנדוד ממוצא מערכת העיכול לפתח השופכה ועליהן ניתן למנות ניגוב לא נכון של הישבן מכיוון פי הטבעת לנרתיק, קיום יחסי מין, אי הקפדה על היגיינה ועוד.

מה הם התסמינים של המחלה?

במידה והמחלה מערבת אך ורק את השלפוחית של השתן ואת דרכי השתן התחתונות היא נקראת ציסטיטיס.

התסמינים הקליניים של ציסטיטיס יכולים להיות למשל כאבים או תחושה של צריבה בזמן מתן שתן, תכיפות בהטלת שתן ותחושה של צורך דחוף להטיל שתן. בנוסף לכך ציסטיטיס יכולה לבוא לידי ביטוי בתחושה של דקירות בנרתיק, בכאבים באזור האגן ועוד.

במידה והדלקת פוגעת בכליה המחלה נקראת פיילונפריטיס. במצבים אלו יכולים להופיע הסימפטומים שהוזכרו לעיל בנוסף לתסמינים נוספים שאופייניים אך ורק לפיילונפריטיס אך במקרים מסוימים הם יכולים להופיע במקביל.

התסמינים האופייניים לפיילונפריטיס יכולים לכלול הופעה של חום גבוה, בחילות, הקאות, כאבי גב ועוד.

במקרים מסוימים חשוב לציין כי המחלה יכולה לבוא לידי ביטוי בנוכחות של חיידקים במערכת השתן בלבד ללא כל סימפטומים קליניים. במצב זה המחלה נקראת בקטריוריה אסימפטומטית.

שמן עץ התה

צמח עץ התה הוא צמח שגדל באוסטרליה. אין קשר בינו לבין צמח התה והסיבה בגינה הוא נקרא עץ התה היא שבעבר היה נהוג לחלוט את העלים שלו ולשתות את המים.

מדובר על צמח שגדל באזורי ביצה שמתנשא לגובה של שבעה מטרים כשכיום ידועים כשלוש מאות זנים שונים של הצמח ורק אחד מהם נחשב כבעל סגולות תרפויטיות.

השמן שמופק מהעלים של הצמח ידוע כבעל תכונות אנטי זיהומיות וכבעל יכולת להמריץ את פעילות מערכת החיסון. בנוסף לכך הוא ידוע כבעל השפעה מיטיבה במגוון רחב ביותר של מצבים.

בין היתר שמן עץ התה משמש לטיפול בפצעי בגרות, דלקות מפרקים, זיהומים בציפורניים או בעור, חניכיים כואבות וכמובן שגם לטיפול בדלקת בדרכי השתן.

כדאי להשתמש בשמן עץ התה על מנת לרפא או להקל דלקת בדרכי השתן?

ראשית שוב להדגיש שעל אף שחולות רבות מדווחות על הקלה משמעותית בחומרת הכאבים הנלווים למחלה הרי שעדיין מדובר על טיפול אלטרנטיבי.

המשמעות היא שבכל מקרה שבו חולה מעוניינת לעשות שימוש בשמן עץ התה, עליה לדווח על כך לרופא המטפל שלה. כמו כן שימוש בשמן עץ התה באופן לא מבוקר עלול לגרום לתופעות לוואי שליליות שכן במינונים גבוהים הוא נחשב לרעיל.

ישנן מספר דרכים שבהן ניתן לעשות שימוש בשמן עץ התה. השיטה הראשונה מיועדת למניעת ההישנות של המחלה.

שיטה זו כוללת טפטוף של מספר טיפות על המגן התחתון באופן יומיומי. השיטה השנייה כוללת רחיצה באמבט אליו טופטפו מספר טיפות של השמן.

השיטה השלישית כוללת החדרה של תמצית שמן עץ התה לנרתיק באמצעות מתקן מיוחד שניתן לרכישה בבתי המרקחת וברשתות הפארמה. בנוסף לכך ניתן לעסות את פתח השופכה בעזרת השמן.

מה הוא הטיפול הקונבנציונאלי במחלה?

מאחר ודלקת בדרכי השתן נגרמת בשל זיהום חיידקי, הרי שהטיפול הקונבנציונאלי במחלה כולל שימוש בתרופות ממשפחת האנטיביוטיקה. בנוסף לכך ייתכן כי הרופא ירשום למטופלים גם תרופות לשיכוך הכאבים, להורדת החום ולטיפול בתסמינים השונים הנוספים שמציגים החולים.

מעבר לכך במידה והמחלה מופיעה באופן כרוני, כלומר באופן חזור ונשנה, יעשה הרופא ניסיונות לאתר את הגורם למהלך זה. במידה ונמצא הגורם (מום אנטומי או מכני למשל), הטיפול יכלול ניסיונות לטפל בגורם.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!