דלקת בדרכי השתן והפלות

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

דלקות בדרכי השתן והסיכון להפלותדלקת בדרכי בשתן היא תופעה שכיחה יחסית אצל נשים בהיריון. הלחץ של הרחם הגדל על דרכי השתן יכול לגרום להצטברות חיידקים והיווצרות זיהום אשר גורם לדלקת.

נמצא קשר כלשהו בין דלקת בדרכי השתן לבין הפלה מוקדמת בגלל התכווצויות של הרחם שעלולות לקרות כאשר ישנה דלקת.

תסמיני הדלקת וגורמים להיווצרותה

התסמינים של דלקת בדרכי השתן הם תחושה של צריבה היכולה לבוא יחד עם כאבים בבטן התחתונה ובצידי הבטן התחתונה. ישנה גם תכיפות גבוהה יותר במתן שתן. הלחץ יוצר הרחם הגדל על דרכי השתן גורם לזרימה איטית יותר של השתן. התנועה האיטית יכולה לגרום להיווצרות זיהום ודלקת. בנוסף, בזמן ההיריון יכולה להיות הצטברות חיידקים והיווצרות דלקת בדרכי השתן שלא מלווה בתסמינים מורגשים והיא מתגלה רק בבדיקת שתן.

האם דלקת בדרכי השתן עלולה לגרום ללידה מוקדמת?

דלקת בדרכי השתן הופכת להיות בעייתית מבחינת הסיכון ללידה מוקדמת כאשר היא אינה מטופלת וישנה התרבות של חיידקים. הקשר בין דלקת בדרכי השתן לבין הפלות מוקדמות הופך הדוק יותר כאשר זוהי דלקת בדרכי השתן שמגיעה ללא תסמינים של כאבים או צריבה. אז הגילוי שלה הוא פעמים רבות מאוחר יותר לאחר החמרה של הדלקת.

במצבים אלה היא עלולה לגרום לזיהום בדם או בכליות וגם להביא להתפתחות צירים מוקדמים ולידה מוקדמת. במחקר שבדק את הקשר בין דלקת בדרכי השתן ללא תסמינים לבין לידה מוקדמת התגלה כי בקרב נשים שהיתה אצלן דלקת בדרכי השתן ללא תסמינים היו הפלות רבות יותר מאשר בקבוצת הביקורת. אחוזי הנשים שהיתה אצלן דלקת והפלה היה גבוה כמעט פי שניים מאשר אצל נשים שלא היתה להן דלקת.

דלקת בשתן לא יכולה לגרום לשיבוש בעובר

עם הפחד הגובר כאשר יש דלקת בדרכי השתן, לא הוכח כי כי יש לבצע הפלה בשל קיומה של דלקת בדרכי השתן, אפילו אם הסתבכה. נשים רבות סובלות במהלך ההריון מדלקת בדרכי השתן וחוששות מאוד לעובר ואין צורך בכך. ברוב המקרים הדלקת עוברת לצד טיפול רפואי בהנחיית רופא המטפל.

במידה ואכן יש בעיה בעובר והאם נאלצת לבצע הפלה בכדורים או בכל דרך אחרת, רוב הסיכויים שלא יהיה קשר בכלל לקיומה של דלקת בדרכי השתן וחשוב שנשים יבינו את זה. בכל מקרה ולגופו של עניין חייבים להיבדק אצל רופא המשפחה והגניקולוג ולהיות בקשר תכוף על מנת למנוע כל סיבוך שהוא.

איך להמנע מדלקת בדרכי השתן?

ישנן מספר דרכים להפחית את הסיכוי להיווצרות דלקת בדרכי השתן:

  • שתיה מרובה: שתיה מרובה תגביר את התנועה בדרכי השתן ותמנע הצטברות של חיידקים והיווצרות דלקת. חשוב לשתות גם כאמצעי למניעת דלקת וגם כאשר ישנה דלקת.
  • חמוציות: שתיית מיץ חמוציות או נטילת כדורי חמוציות מסייעים במעבר הדלקת וגם במניעת דלקות חוזרות. חיידקים צריכים סביבה בסיסית כדי להתרבות ואילו החמוציות מעלות את דרגת החומציות בדרכי השתן וכך הופכות את האזור לנוח פחות עבור החיידקים.
  • בדיקות שתן שגרתיות: בהיריון בדיקת שתן היא חלק בלתי נפרד מכל הבדיקות שנעשות לאורך ההיריון. ביצוע בדיקת שתן באופן עקבי תפחית את הסיכוי להיווצרות דלקת. הדבר חשוב במיוחד כשזו דלקת ללא תסמינים שמתגלה רק באמצעות בדיקת שתן.
  • טיפול אנטיביוטי: ישנן לא מעט נשים שחוששות לקחת טיפול אנטיביוטי לטיפול בדלקת בדרכי השתן מתוך חשש שיפגע בעובר. סוגי האנטיביוטיקה הניתנים לנשים בהיריון מתאימים למצב של היריון. יש לקחת את האנטיביוטיקה על פי הוראות הרופא וגם למשך מספר הימים כפי שהנחה. גם אם הכאבים חולפים במהלך נטילת האנטיביוטיקה, יש לקחת אותה עד הסוף בכדי שהדלקת לא תחזור. במקרים קיצוניים של דלקת החוזרת כבר עם סיום הטיפול האנטיביוטי יתכן שיהיה אפילו צורך בנטילת אנטיביוטיקה למניעה באופן יומיומי.
  • מוצרים פרו ביוטיים: מוצרים פרו ביוטיים המכילים חיידקים טובים ותורמים לכמות החיידקים הטובים בדרכי השתן עוזרים להילחם בחיידקים הגורמים לדלקת ובכך לסייע בתהליך הבראת הדלקת או מניעתה.

דלקת בדרכי השתן היא תופעה נפוצה יחסית באופן כללי ובקרב נשים הרות במיוחד. נמצא קשר בין דלקת בדרכי השתן, במיוחד כזו המופיעה ללא תסמינים, לבין עליה בסיכוי ללידה מוקדמת. ביצוע בדיקות שתן באופן סדיר יביא לגילוי הדלקת בשלב מוקדם כך שלא תחמיר ותעלה את הסיכוי להפלה.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!