טיפול בדלקת בדרכי השתן בעזרת הרפואה הסינית

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

רפואה סינית ודלקת בשתן
רפואה סינית ודלקת בשתן

דלקת בשתן או דלקת בדרכי השתן היא מחלה זיהומית שנגרמת בעקבות חדירה של חיידקים לדרכי השתן ושגשוג שלהם בדרכי השתן.

בשל המבנה האנטומי הנשי, נשים סובלות מהמחלה בשכיחות גבוהה יותר מאשר גברים. המחלה גם פוגעת בילדות בעיקר בתקופת הגמילה מחיתולים בשכיחות של שלושה עד חמישה אחוז כשבקרב הבנות החולות המחלה תתפרץ תוך שנה וחצי פעם נוספת בשני שליש מהמקרים.

הגורם למחלה

בשמונים וחמישה אחוז מהמקרים המחלה היא תוצאה של חדירת חיידקים מסוג E-Coli דרך פתח השופכה לדרכי השתן. החיידקים יכולים לעבור מפי הטבעת לפתח השופכה לאחר ניגוב הישבן בשירותים אך באופן עקרוני בכל פעם שאישה מקיימת יחסי מין מתבצעת העברה של חיידקים לפתח השופכה.

לרוע המזל ישנן נשים רבות שפי הטבעת שלהן ממוקם בסמיכות רבה לרקטום וכתוצאה מכך הן עלולות לסבול מהמחלה באופן כרוני פעם אחר פעם.

הנטייה לחלות במחלה באופן כרוני אינה מנת חלקן הבלעדית של הנשים וגם גברים מסוימים עשויים לפתח נטייה כזאת.

מדובר בעיקר על גברים שסובלים מהגדלה שפירה של הערמונית שמביאה לחסימה של דרכי השתן, על גברים שסובלים מגידול בדרכי השתן ועוד.

הטיפול הקונבנציונאלי המערבי

מאחר ומדובר על מחלה זיהומית שנגרמת על ידי חיידקים, הרי ששיטת הטיפול הקונבנציונאלית מתבססת במידה רבה על שימוש בתרופות אנטיביוטיות שמתאימות לזן של החיידק שהצליח לחדור למערכת השתן ולשגשג בה.

בנוסף לכך הטיפול המערבי הקונבנציונאלי דוגל בשימוש בתרופות שונות להורדת החום הנלווה למחלה ובשימוש בתרופות שמיועדות להפחית את התסמינים הנלווים האחרים שכוללים בין היתר כאבים בעת הטלת שתן ותחושה של דחיפות להטיל שתן.

רפואה סינית על קצה המזלג

הרפואה הסינית היא אסופה של טכניקות טיפול שנמצאות בשימוש ברחבי סין כבר למעלה מאלפיים שנה.

על טכניקות הטיפול של הרפואה הסינית ניתן למנות למשל טכניקות של דיקור, שימוש בצמחי מרפא, הנחיות תזונתיות מסוימות, מגוון של שיטות טיפול במגע ועוד. לפי הרפואה הסינית ישנו כוח מסוים שנקרא בסינית צ'י. כוח זה הוא למעשה כוח החיים שזורם בגופו של כל אדם וכל הפרעה לזרימה של הצ'י תבוא לידי ביטוי במחלה כלשהי.

בנוסף לכך לפי הרפואה הסינית קיימים חמישה אלמנטים בסיסיים שנמצאים בזרימה מושלמת במעגל אינסופי. מדובר על עץ, אש, אדמה, מתכת ומים.

כל יסוד מחמשת האלמנטים הבסיסיים מזין את היסוד שבא אחריו במעגל וכל חוסר הזנה או עודף של הזנה מביא לשיבוש של הזרימה ההרמונית ויכול לבוא לידי ביטוי במחלה זו או אחרת.

הטיפול בדלקת בשתן לפי הרפואה הסינית

לפי הרפואה הסינית דלקת בשתן היא למעשה עודף של לחות ועודף של חום בדרכי השתן. החום בא לידי ביטוי במקרה זה בצריבה שמתלווה להטלת השתן והלחות מבטאת למעשה את הצבע השונה של השתן ואת התדירות הגבוהה של ההתרוקנות.

לפי הרפואה הסינית מקור המחלה הוא בחולשה של הטחול ושל הכליות כשהגורמים לחולשה זו יכולים להיות בין היתר חוסר פעילות גופנית, תזונה לא מתאימה ולא מאוזנת, חוסר באיזון רגשי וריבוי של רגשות שליליים ועוד.

הטיפול בדלקות בשתן מתבסס בראש ובראשונה על טכניקות אבחון שונות שכוללות אבחון לפי הדופק או לפי מראה הלשון ולאחר מכן התאמת טכניקת הטיפול למטופל לפי מצבו הכלל ומצבו הרפואי.

בעזרת הדיקור הסיני למשל מייצרים זרימה ותנועה בדרכי השתן, מביאים לחיזוק של האברים המוחלשים ומפחיתים את חומרת הכאב.

במסגרת הטיפול במקרים מסוימים יירשמו למטופל צמחי מרפא מסוימים שמיועדים גם כן להילחם דלקת ובנוסף לכך להביא לחיזוק של המערכת החיסונית. באופן כללי הטיפול מותאם לכל מטופל באופן אישי ואינדיבידואלי.

נקודה חשובה לסיום

בכל מקרה שבו אדם בוחר לפנות לטיפול אצל מטפל שפועל בשיטות הרפואה הסינית עליו ליידע על כך את הרופא המטפל שלו ובכל מקרה ההמלצה היא שלא לבטל כליל את שיטת הטיפול הקונבנציונאלית. הרפואה הסינית נכנסת תחת הגדרת המטריה "רפואה משלימה" וכשמה כן היא – באה להשלים את הטיפול המערבי ולא להחליף אותו.

ראו גם:

הומאופתיה לטיפול בדלקת בשתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!