חמוציות לטיפול בדלקת בשתן – עוזר או לא?

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

מיץ חמוציות ודלקת בשתן
מיץ חמוציות ודלקת בשתן

דלקת בשתן היא מחלה זיהומית שנגרמת בעקבות שגשוג של חיידקים בדרכי השתן. המחלה פוגעת בנשים בשכיחות גבוהה יותר מאשר שהיא פוגעת בגברים וזאת הודות למבנה האנטומי של הנשים שבו פי הטבעת ממוקם בסמיכות לפתח השופכה.

הסוגים השונים של דלקת בדרכי השתן

דלקת בדרכי השתן התחתונות ובשלפוחית השתן נקראת ציסטיטיס. התסמינים של סוג זה יכולים לכלול צריבה או כאב המורגשים בזמן הטלת שתן, הטלת שתן תכופה מאוד ותחושה של צורך דחוף להשתין שמופיעה ללא שום קשר למידת המלאות של השלפוחית.

במידה והדלקת מערבת את הכליות, המחלה נקראת פיילונפריטיס. פיילונפריטיס עלולה לבוא לידי ביטוי בהופעה של חום גבוה עם או בלי התסמינים שצוינו לעיל, בהופעה של בחילות, הקאות, צמרמורות וכאבים בדרגות חומרה שונות בגב או במותן.

סוג נוסף של דלקת בדרכי השתן הוא סוג שנקרא בקטריוריה אסימפטומטית. מדובר על דלקת שלא באה לידי ביטוי באופן סימפטומטי אך בהחלט עלולה להוביל לתופעות שליליות שונות ולכן בכל מקרה שבו מתגלה נוכחות חיידקית בשתן ישנו צורך להגיש טיפול גם אם המחלה לא משפיעה על איכות החיים של החולים.

הטיפול הקונבנציונאלי במחלה

מאחר והמחלה נגרמת בעקבות זיהום חיידקי הרי שהטיפול הקונבנציונאלי מתבסס על מתן של תכשירים אנטיביוטיים. בדרך כלל מדובר על תרופות אנטיביוטיות שניתנות דרך הפה אך במקרים מסוימים הטיפול ניתן בעירוי ורידי. בנוסף לאנטיביוטיקה ייתכן כי הרופא ירשום למטופלים שלו גם מגוון של תרופות שמיועדות להביא להקלה בחומרת התסמינים שהם מציגים.

בין היתר מדובר על תרופות להורדת החום, להפחתת תחושת הצריבה בעת הטלת השתן ועוד. במידה ומדובר על חולה שסובל מהמחלה באופן כרוני, ייעשו ניסיונות להתחקות אחר המקור להופעת המחלה פעם אחר פעם ובמידה וגורם כזה נמצא ייעשו ניסיונות לטפל בו.

כך למשל במקרים מסוימים המחלה מופיעה פעם אחר פעם בקרב גברים שסובלים מהגדלה שפירה של הערמונית שמתרחשת בקרב גברים מבוגרים.

במידה ונמצא כי ההגדלה השפירה של הערמונית חוסמת באופן חלקי את דרכי השתן הרי שבנוסף לטיפול האנטיביוטי שמטרתו לחסל את אוכלוסיית החיידקים שמקננת בדרכי השתן ייעשו ניסיונות להקטין את הגודל של בלוטת הערמונית.

הקשר בין חמוציות לבין דלקות בדרכי השתן

אחד מהטיפולים המוכרים ביותר לטיפול בדלקת בדרכי השתן המשמש גם נשים רבות למניעת ההישנות של המחלה הוא שתייה של מיץ חמוציות.

לפי התיאוריה שתומכת בשיטת טיפול זו מיץ חמוציות גורם לשתן להיות חומצי יותר ובעקבות כך לאוכלוסיית החיידקים קשה יותר לשגשג בדרכי השתן.

עם זאת, כיום ידוע כי צריכה קבועה של מיץ חמוציות לא תורמת באופן ישיר להפחתת הסיכון להישנות המחלה וכן לא תורמת להפחתה בגודל מושבות החיידקים.

למרות זאת, עדיין ישנן נשים רבות שמדווחות על הקלה בחומרת התסמינים ועל הפחתה בתדירות הופעת המחלה בתגובה לצריכה קבועה של מיץ חמוציות.

הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בשני גורמים להלן:

  • אפקט הפלצבו – אפקט הפלצבו הוא אפקט שמתרחש כאשר אדם מאמין שהתרופה שניתנה לו יכולה לסייע לו להחלים ממחלה כלשהי. בתגובה לנטילת תרופת הדמה האדם אכן מבריא ללא הסבר פיזיולוגי כלשהו.
  • השתנה מרובה – צריכה מוגברת של נוזלים מכל סוג שהוא תורמת לעלייה בתפוקת השתן. לפי מחקרים מסוימים השתנה מרובה עלולה לסייע במלחמה בנוכחות החיידקים בדרכי השתן.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!