האם סודה לשתייה יעילה בריפוי דלקת בשתן?

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

דלקת בשתן וסודה לשתייה
דלקת בשתן וסודה לשתייה

דלקת בשתן או דלקת בדרכי השתן היא מחלה הנגרמת בעקבות חדירה של חיידקי מעיים (לרוב דרך פתח השופכה אך במקרים נדירים ביותר דרך מחזור הדם) לדרכי השתן.

המחלה יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב ביותר של תסמינים כשהתסמינים הקלאסיים ביותר כוללים כאב או תחושת צריבה בזמן הטלת שתן, תחושה של דחיפות להטיל שתן שאינה קשורה למידת המלאות של השלפוחית, הטלת שתן באופן תדיר ועוד.

במקרים בהם הדלקת מערבת את הכליות המחלה נקראת פיילונפריטיס ואז התסמינים יכולים לכלול בין היתר חום גבוה, כאבים בגב או במותן, צמרמורות, חולשה, הקאות ובחילות.

במי פוגעת המחלה?

המחלה יכולה לפגוע בכל אדם החל מהלידה וכלה בגיל הזהב. עם זאת, היא מופיעה בשכיחות גבוהה יותר בקרב נשים מאשר גברים ובשכיחות גבוהה יותר בקרב בנות מאשר בקרב בנים.

למעשה בין חמישים אחוז לשמונים אחוז מהנשים יסבלו מהמחלה לפחות פעם אחת במהלך החיים שלהן ועשרים עד שלושים אחוז מהנשים שחלו במחלה פעם אחת יסבלו מאפיזודה נוספת של המחלה בימי חייהן.

ילדות סובלות מהמחלה בשכיחות של שלושה עד חמישה אחוזים כששני שליש מהחולות יסבלו מהתפרצות שנייה של המחלה תוך שנה וחצי מההתפרצות הראשונה שלה. המחלה פוגעת בבנים בשכיחות של אחוז אחד בלבד ולרוב תתפרץ עד גיל שנה אחת.

הגורמים לדלקת בשתן

הגורם למחלה הוא זיהום חיידקי שהצליח לחדור לדרכי השתן ולשגשג בהן. החיידקים יכולים לחדור לפתח השופכה וממנו לעשות את דרכם במעלה דרכי השתן במגוון רחב מאוד של מצבים שכוללים בין היתר ניגוב של הישבן מכיוון פי הטבעת לכיוון הנרתיק, קיום יחסי מין ועוד.

כיום ידוע כי חוסר הקפדה על היגיינה עלול להגדיל את הסיכון לחלות במחלה וכן ישנם חולים שסובלים מהמחלה באופן תדיר בעקבות מגוון מצבים. בין היתר מדובר על קיום של מומים אנטומיים שונים, מחלות ראשוניות שונות, שימוש ממושך באנטיביוטיקה ועוד.

מה זה סודה לשתייה על קצה המזלג?

סודה לשתייה, סודיום ביקרבונט או נתרן מימן פחמתי היא סוג של מלח נפוץ יחסית. היא נמכרת בצורה של אבקה דקה בצבע לבן ומסיסה מאוד במים.

סודה לשתייה מגיבה עם חומצות ומביאה לנטרול שלהן וכן יוצרת מלחים שונים כמו למשל מלח לבישול (נתרן כלורי שמופק על ידי תגובה של סודה לשתייה עם חומצה הידרוכלורית).

מה הקשר בין סודה לשתייה לדלקות בשתן?

אחת מתרופות הסבתא הידועות שאמורות לטפל בהתפרצות של דלקת בדרכי השתן היא לצרוך מספר פעמים ביום כוס מים שבה מוהלים כפית אחת של סודה לשתייה.

תרופה זו אינה יעילה לטיפול בדלקת בדרכי השתן משום שהסודה לשתייה עוברת תגובת סתירה עוד בקיבה ולא מספיקה אפילו לעשות את דרכה למערכת הדם או לדרכי השתן.

עם זאת, הסודה לשתייה אכן יעילה למצבי צרבת כיוון שהיא מפחיתה את מידת החומציות של הקיבה.

באופן כללי, ישנן שיטות רבות נוספות אלטרנטיביות שניתן לרקוח מהבית במטרה לטפל ולשכך כאבים במהלך דלקת בשתן וסודה לשתייה היא אחת מהן. מכיוון שאנו אנשים שונים עם תחושות שונות, סביר שחלק מהשיטות יקלו עלינו וחלק לא, כלומר – אין שיטה אחת המתאימה לכולם באופן גורף.

שיטות מסוג אלו, כמו הסודה לשתיה, יכולות בהחלט לעזור ואין מניעה לנסות אם כי תמיד מומלץ להיוועץ קודם לכן עם רופא מומחה כמובן.

חלק מהשיטות הן:

כמו כן, גם שיטות טיפול אלטרנטיביות עליהן מקבלים מטפלים הסמכה ולהן שיטות שונות לטיפול בדלקת כגון: רפואה סינית, נטורופתיה, הומואפתיה ועוד.

שיטת הטיפול הקונבנציונאלית בדלקת בשתן

שיטת הטיפול הקונבנציונאלית בדלקת של דרכי השתן כוללת לרוב שימוש באנטיביוטיקה שמיועדת לחיסול אוכלוסיית החיידקים שהצליחו לשגשג בדרכי השתן של החולה. כמו כן הטיפול הקונבנציונאלי כולל שימוש בתרופות לשיכוך הכאבים, להורדת החום ולהפחתה של חומרת התסמינים השונים שעלולים להופיע בחולים.

מעבר לכך במידה ומדובר על חולה שסובל מהמחלה באופן כרוני, הרי שבמסגרת הטיפול הקונבנציונאלי ייעשו ניסיונות לאתר את המקור להופעה החוזרת ונשנית של המחלה ובמידה והתגלה המקור, הרי שבמקביל לטיפול בחיידקים ייעשו ניסיונות לטפל במקור. במקרים מסוימים מדובר על הגדלה שפירה של הערמונית, במקרים אחרים על גידול בדרכי השתן ועוד.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!