תרופות ללא מרשם לטיפול בדלקת בשתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

תרופות ללא מרשם
תרופות ללא מרשם

דלקת בדרכי השתן היא מחלה שכיחה יחסית שפוגעת בנשים בשכיחות גבוהה פי 5 מאשר בגברים. למעשה כיום ידוע כי חמישים עד שמונים אחוז מהנשים יסבלו לפחות פעם אחת בחיים מדלקת בדרכי השתן. המחלה שכיחה פי 3 בילדות יותר מבילדים ובמקרים רבים עלולה אף להופיע בחולים באופן חוזר ונשנה.

התסמינים של דלקת בדרכי השתן

התסמינים של המחלה מגוונים ביותר ומשתנים מחולה לחולה. עם זאת, התסמינים הקלאסיים ביותר של הדלקת כוללים כאב או תחושה של צריבה בזמן הטלת שתן, תחושה של צורך דחוף להתרוקן שלא קשורה בהכרח למידת המלאות של שלפוחית השתן, הטלת שתן תכופה מאוד ועוד.

התסמינים משתנים בהתאם לגורם שהוביל לזיהום בדרכי השתן, בהתאם למידת החומרה של הדלקת, למיקום שלה בדרכי השתן ועוד. כך למשל דלקת בשלפוחית השתן שמערבת את הכליות (פיילונפריטיס) תבוא לידי ביטוי בין היתר בחום גבוה אך דלקת שמערבת רק את שלפוחית השתן לרוב לא תבוא לידי ביטוי בהופעה של חום.

כמו כן, יש לציין כי במקרים מסוימים הדלקת לא תבוא לידי ביטוי בתסמינים קליניים כלל. אין משמעות הדבר שלדלקת אין השלכות כלשהן שכן מצב זה שבו המחלה קיימת ללא כל הסתמנות קלינית (מצב זה נקרא בקטריוריה אסימפטומטית) עלול להוביל באישה ההרה ללידה מוקדמת, למות התינוק ולהופעה של פיילונפריטיס.

טיפול בדלקת בדרכי השתן

הטיפול בדלקת בדרכי השתן מבוסס בראש ובראשונה על שימוש באנטיביוטיקה מסוגים שונים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכל המקרים של דלקת בשלפוחית השתן מקורם בחדירה של חיידקים לדרכי השתן ולפיכך מטרת הטיפול היא למגר את אוכלוסיית החיידקים. עם זאת, לצד הטיפול האנטיביוטי קיים מגוון רחב של סוגי טיפול שונים.

כך למשל ישנן תרופות שלא מיועדות למגר את אוכלוסיית החיידקים אלא רק להקשות על השגשוג שלהם. כמו כן תרופות מסוימות מיועדות לטפל במידת החומרה של התסמינים ולהקל על חיי החולים.

בנוסף לטיפול התרופתי יש לנסות ולברר מדוע התפרצה המחלה במיוחד במקרים שבהם היא מופיעה באופן חוזר ונשנה. במידה ומקור הבעיה מתגלה, הרי שמעבר לטיפול בדלקת, ישנו צורך לטפל בגורם שהוביל להיווצרות הדלקת.

אם למשל מדובר על הגדלה שפירה של הערמונית שהובילה לחסימה של דרכי השתן, יש לעשות מאמצים להקטין את ממדי הערמונית ואם למשל מדובר על בעיה של חוסר היגיינה יש ללמד את החולה כיצד לשמור על ההיגיינה האישית.

אוריקל

אוריקל היא תרופה שניתנת ללא מרשם רופא שמיועדת להביא להפחתה במידת החומרה של התסמינים האופייניים למחלה. שימו לב, לא מדובר על תרופה אנטיביוטית אלא על תרופה שמכילה סודיום ציטרט שמשמשת להקלה בתסמינים עד לתחילת הפעילות של התרופות האנטיביוטיות בלבד.

מאחר והתרופות האנטיביוטיות מתחילות בדרך כלל להשפיע על המחלה רק לאחר יממה אחת או שתיים, הרי שהשימוש באוריקל מיועד למשך של יומיים בלבד. במהלך היומיים האלה יש ליטול את התרופה במשך שלוש פעמים ביום.

למרות שהתרופה ניתנת לרכישה ללא מרשם רופא ולמרות שהיא מותרת לשימוש גם עבור נשים הרות כל עוד הן לא סובלות מלחץ דם גבוה או מסוכרת הריונית, הרי שבכל מקרה שאישה בהיריון מעוניינת לעשות שימוש בתרופה, מומלץ מאוד שתיוועץ לפני כן עם רופא.

פמינוז

פמינוז היא תרופה נוספת שניתנת לרכישה ללא מרשם רופא. הרכיב הפעיל בתרופה זו נקרא D – מאנוז. מדובר על חד סוכר שמזכיר מאוד את המבנה המולקולרי של הגלוקוז. המבנה המיוחד של החומר הפעיל גורם לכך שחיידקי ה- E-Coli שגורמים לשמונים וחמישה אחוז מכלל המקרים של דלקת בדרכי השתן נצמדים אליו באופן חזק ביותר ולפיכך מרפים מאחיזתם בדרכי השתן. כתוצאה מכך הם נשטפים עם השתן מחוץ לגוף.

ישנה חשיבות עליונה להתייעץ עם רופא לפני נטילת התרופה בכל מקרה שבו מדובר על ילדים, נשים הרות או על חולים שנוטלים תרופות במרשם רופא.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!