דלקת פשוטה בדרכי השתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

כאבי גב ודלקת בשתןמאחר ודלקת בדרכי השתן היא מחלה כה נפוצה ומאחר וישנן דרכים שונות בהן היא יכולה לבוא לידי ביטוי, במהלך השנים נוצרו באופן טבעי הגדרות רבות ומגוונות שנועדו לתאר את מצבי הדלקת השונים.

במאמר זה נתמקד בהגדרה: "דלקת פשוטה בדרכי השתן", שמהווה את אחד ממושגי היסוד בתחום זה. דלקת פשוטה בדרכי השתן או Uncomplicated UTI (urinary tract infection) היא דלקת הפוגעת באדם בריא ללא שום הפרעה אנטומית בדרכי השתן.

הדלקת הפשוטה יכולה להיות מסוג ציסטיטיס, כלומר לערב את שלפוחית השתן ודרכי השתן התחתונות בלבד אך בהחלט יכולה להיות גם פיילונפריטיס, כלומר דלקת המערבת את הכליות. להלן זוג קריטריונים נוספים הנחוצים לקביעת האבחנה כי אכן מדובר בדלקת פשוטה של דרכי השתן:

  • אם מדובר בנבדקת, יש לאשר כי היא לא נמצאת בהיריון.
  • דלקת פשוטה מאובחנת רק במצבים בהם הנבדק לא מאושפז.

דלקת מורכבת בדרכי השתן

כל עוד לא מתקיימים כל הקריטריונים המחייבים על מנת להגדיר את הדלקת כדלקת פשוטה, הרי שהדלקת מוגדרת באופן אוטומטי כמורכבת או כ- complicated UTI. אי לכך אם מדובר בדלקת בדרכי השתן של אישה הרה.

באופן אוטומטי ניתן להגדיר את הדלקת כמורכבת והדבר נכון גם בנוגע לדלקת בדרכי השתן של אדם המאושפז בבית חולים, בנוגע לדלקת בדרכי השתן של אדם הסובל ממום אנטומי במערכת השתן ועוד.

אבחון של דלקת מורכבת בדרכי השתן מחייב התייחסות רפואית שונה מאבחון של דלקת פשוטה וזאת כיוון שדלקת מורכבת מעמידה את החולים בסיכון רב יותר.

הסוגים השונים של דלקת פשוטה בדרכי השתן

את הדלקות הפשוטות נהוג לסווג לפי החלוקה באה:

  • דלקת חוזרת בדרכי השתן (Recurrent infection) – דלקת חוזרת יכולה להיות דלקת שחזרה בטווח של שישה חודשים לאחר שהדלקת הקודמת חלפה או שלוש דלקות בשנה אחת. מצב זה נקרא Re-infection. בנוסף דלקת חוזרת יכולה להתפתח כאשר קיים מקור קבוע לפתוגנים בדרכי השתן כמו לדוגמה אבן גדולה. במקרה הזה הדלקת מוגדרת כ- Bacterial Persistence .
  • דלקת שלא חלפה חרף טיפול אופטימאלי (Unresolved infection) – דלקת מתמשכת בדרכי השתן, שיכולה לנבוע מעמידות החיידק לטיפול שהופיעה מלכתחילה או שהתפתחה במהלך הטיפולים.
  • דלקת אקראית בדרכי השתן (Sporadic infection) – אירוע של דלקת בדרכי השתן שלא קדם לו אירוע אחר של דלקת בדרכי השתן במהלך ששת החודשים האחרונים (או לא יותר מזוג זיהומים במהלך שניים עשר החודשים האחרונים).

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!