דלקת בשתן במהלך ההנקה

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

הנקהתקופת ההנקה מעלה לא מעט שאלות והתלבטויות הנוגעות לתזונתה של האם המניקה כשלפי הנראה, בכל הקשור לנושא זה הבלבול בקרב הציבור הרחב רב ביותר שכן רב בו הנסתר על הגלוי. כך לדוגמה ישנן נשים רבות הנמנעות מצריכת מזונות יוצרי גזים משום שהן מאמינות שהמזונות יובילו להיווצרות של גזים במערכת העיכול של התינוק, בעוד שהלכה למעשה עצם יצירת הגזים במערכת העיכול האימהית מעידה על כך שהמזון הכיל שיעור נאה של סיבים שלא עברו ספיגה במערכת העיכול, אלא תסיסה במעי הגס.

כמו כן ישנן נשים הנמנעות מנטילת תרופות מכל סוג שהוא מחשש מהרכיבים הפעילים שבתרופות יעברו לחלב האם וישפיעו לרעה על התינוק. כמובן שיש בחשש זה שמץ מן האמת, אך מן הסתם לא כל התרופות באשר הן אסורות לשימוש במהלך ההנקה, בדיוק כפי שלא כל התרופות כולן אסורות לשימוש במהלך ההיריון.

מעבר לכך, ישנם מצבים שבהם הימנעות מנטילת תרופה מסוימת עלולה להוביל להחמרתם עד כדי סכנה בריאותית חמורה. במאמר שלפניכם נעסוק במצב כזה בדיוק וכפי שכבר הסגירה אותנו הכותרת, הכוונה היא לדלקת בשתן או דלקת בדרכי השתן.

דלקת בשתן – הרבה מעבר לחוסר נוחות

ישנן נשים המעדיפות להימנע מנטילת תרופות לטיפול בדלקת בדרכי השתן משום שהן סבורות כי מדובר בבעיה החולפת מאליה גם ללא טיפול, הכרוכה בסך הכול באי נוחות קלה הבאה לידי ביטוי בעלייה בתדירות ההשתנה ובתכיפות ההשתנה, בצריבה או כאבים בזמן מתן שתן ובעוד מספר תסמינים שאינם מסוכנים במיוחד. עם זאת, כיום ידוע כי דלקת בדרכי השתן היא מחלה שאין להזניח.

באופן עקרוני רוב הדלקות בדרכי השתן הן דלקות הפוגעות בדרכי השתן התחתונות ושלפוחית השתן וזאת כיוון שברוב המוחלט של המקרים החיידקים מגיעים לפתח השופכה מאזור פי הטבעת והנרתיק ועושים את דרכם במעלה דרכי השתן. לפיכך במקרים שבהם לא מטפלים בבעיה, הם עלולים להמשיך במעלה דרכי השתן ולהגיע אף לכליות. דלקת בדרכי השתן המערבת את הכליות נקראת פיילונפריטיס ועלולה להחמיר עד כדי נזק כלייתי ואי ספיקת כליות.

כיצד מטפלים בדלקת בדרכי השתן בזמן ההנקה?

על מנת לטפל באופן יעיל ומוצלח במחלה יש בראש ובראשונה לזהות את הפתוגן שגרם לזיהום שהוביל להתפתחות הדלקת (הדלקת היא התגובה של מערכת החיסון לזיהום), אך ברוב המקרים מתברר כי מדובר בחיידקי מעיים. לפיכך בדרך כלל הטיפול המתאים הוא טיפול אנטיביוטי. גם כאן חשוב לציין כי ישנן נשים רבות הנמנעות מנטילת אנטיביוטיקה בכל מחיר במהלך ההנקה, למרות שאין שום צורך בכך.

ישנו מגוון רחב ביותר של תרופות ממשפחת האנטיביוטיקה הנחשבות לבטוחות לחלוטין לשימוש כשלמעשה ישנן תרופות ממשפחת האנטיביוטיקה שניתן לתת לתינוקות רכים במקרה של זיהומים חיידקיים.

אילו תרופות ממשפחת האנטיביוטיקה אסורות לשימוש בזמן ההנקה?

נכון להיום ניתן לקל מידע מדויק ועדכני בנוגע לתרופות האסורות והבטוחות לשימוש במהלך ההנקה באתרים המתאימים באינטרנט, אך בכל מקרה שבו יש לעשות שימוש בתרופה אנטיביוטית במהלך תקופת ההנקה, יש לעדכן את הרופא המטפל בנוגע לעובדת היותה של המטופלת מניקה. כיום לא ניתן לרכוש תרופות אנטיביוטיות ללא מרשם רופא, בין היתר בדיוק בגלל המצבים המיוחדים בהם חל איסור מוחלט לעשות שימוש בסוגים שונים של אנטיביוטיקה.

תרופה לדוגמה ממשפחת האנטיביוטיקה האסורה לשימוש במהלך ההנקה היא כל תרופה המכילה את המרכיב הפעיל Tetracycline (לא מומלץ להניק בזמן טיפול ממושך מחשש להכתמת השיניים, הגברת הרגישות לשמש ופגיעה בגדילה התקינה של עצמות התינוק).

כמובן שכל הכתוב פה נכון אולם אינו מחליף בשום פנים ייעוץ רופא.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!