סדורל לטיפול בדלקת דרכי השתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

מתן סדורל
מתן סדורל

דלקת בשתן או דלקת בדרכי השתן היא מחלה שנגרמת כתוצאה מנוכחות של חיידקים בדרכי השתן כשבשמונים וחמישה אחוז מהמקרים של המחלה מדובר על נוכחות של חיידקים בשם E-Coli.

המחלה מופיעה בשכיחות גבוהה יותר בנשים מאשר בגברים ובבנות מאשר בבנים. היא יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תסמינים ובמקרים מסוימים היא יכולה להתקיים מבלי לבוא לידי ביטוי באף תסמין.

החומרה של התסמינים משתנה מחולה לחולה וסוג התסמינים משתנים בהתאם למיקום של הדלקת בדרכי השתן ובהתאם לגורם שהוביל להתפרצות המחלה. כך למשל דלקת שמערבת את שלפוחית השתן ואת דרכי השתן התחתונות בלבד יכולה לבוא לידי ביטוי בתחושת צריבה בעת מתן שתן, בתחושה של צורך דחוף להתרוקן גם כאשר השלפוחית מלאה ובתחושה של כאב באזור האגן. לעומת זאת דלקת שפוגעת בכליות יכולה לבוא לידי ביטוי בחום גבוה, בהקאות, בבחילות ובכאבי גב.

טיפול בדלקת בדרכי השתן

מאחר ומדובר על מחלה שנגרמת בשל נוכחות חיידקית בדרכי השתן, הרי שהטיפול במחלה מבוסס על מתן תרופות אנטיביוטיות שונות שמיועדות להילחם בזיהום. עם זאת, לא תמיד הטיפול יתבסס באופן מלא ובלעדי על תרופות אנטיביוטיות.

במקרים מסוימים ייעשה שימוש בתרופות שונות שמיועדות להפחית את חומרת התסמינים וכן ישנה חשיבות עליונה לנסות ולהתחקות אחר הגורם למחלה ולטפל בו במידת האפשר. כך למשל אם מדובר על מקרה של ערמונית מוגדלת שחוסמת את דרכי השתן, הרי שישנו צורך לנסות ולהקטין את הבלוטה במידת האפשר.

מה היא סדורל?

סדורל היא תרופה שמיועדת להפחתה במידת החומרה של התסמינים האופייניים לדלקת בדרכי השתן בדגש על הצורך להטיל שתן באופן דחוף וכן על הכאבים ותחושת הצריבה בעת מתן שתן. חשוב להבין שלא מדובר על תרופה שמסוגלת להפחית את חומרת הדלקת אלא רק את חומרת התסמינים ולכן ברוב המוחלט של המקרים היא תינתן במקביל לאנטיביוטיקה.

מקרים בהם אסור לעשות שימוש בתרופה

ישנם מקרים מסוימים שבהם חל איסור מוחלט על שימוש בתרופה. כך למשל אסור להשתמש בה במהלך ההיריון או בזמן בתקופת ההנקה וכן חל איסור מוחלט לעשות בה שימוש במידה וידועה רגישות לאחד מהמרכיבים שלה.

כמו כן במידה והחולה סבל בעבר מאי ספיקת כליות או אי ספיקת כבד השימוש בתרופה אסור וכן הוא אסור לחולים שסובלים מוסר באנזים שנקרא G6PD. בכל מקרה ישנו צורך להתייעץ עם רופא לפני השימוש בתרופה וישנה חשיבות עליונה ליידע אותו בנוגע לתרופות אחרות שנמצאות בשימוש.

האם השימוש בתרופה עלול לגרום לתופעות לוואי?

במקרים מסוימים התרופה אכן יכולה להוביל לתופעות לוואי שונות אך ברוב המוחלט של המקרים מדובר על תופעות שחולפות תוך זמן קצר יחסית לאחר תקופת הסתגלות מסוימת לתרופה. בין התופעות יש להזכיר למשל הופעה של כאבי בטן, כאבי ראש וסחרחורות, בעיות עיכול, כאבי בטן ועוד. מעבר לכך השימוש בתרופה עלול להוביל לשינויים מסוימים בצבע של השתן אך אין בשינויים אלה שום חשש.

מתי ישנה סיבה לחשוש?

במידה ולאחר נטילת התרופה מצבו הבריאותי של החולה מידרדר, במידה והתרחשה תגובה אלרגית כלשהי כמו למשל נפיחות באזור הפנים או קוצר נשימה ובכל מקרה של שינויים בצבע העור, בלבול או הופעה של פריחה על העור, ישנה חשיבות עליונה ליצור קשר עם הרופא המטפל באופן מידי.

הנחיות כלליות לסיום

את התרופה מומלץ לשמור במקום יבש, קריר וחשוך, לאחסן במיכל סגור כדי למנוע חדירת לחות או רטיבות ולהרחיק מהישג ידם של ילדים. כמו כן גם במידה ואדם אחר מציג תסמינים דומים לאלו של האדם שצורך את התרופה חל איסור מוחלט להעביר אותה לידיו ללא אישור של רופא.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!