סובלים מדלקת בדרכי השתן? ייתכן ואתם נמצאים בסיכון גבוה ללקות בשבץ

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

לאחרונה סיפרו חוקרים מארצות הברית שנגיף הקורונה באופן בלתי צפוי עלול להעלות את הסיכון לשבץ קטלני. אבל אין זה הממצא המפתיע היחיד בנוגע לגורמי סיכון לשבץ, שפורסם בשנים האחרונות. חוקרים גילו שקיים קשר בין דלקות בכלל ודלקות בדרכי השתן בפרט, לבין הסיכוי ללקות בשבץ.

חוקרים מצאו: זיהום בדרכי השתן מעלה את הסיכון לשני סוגים ידועים של שבץ

זיהום בדרכי השתן עשוי להופיע באזורים שונים של מערכת השתן. מקובל להעריך כי בדרך כלל, הזיהום ימצא בשלפוחית השתן או בשופכה, אך הוא עלול להתרחב גם למקומות נוספים. לדוגמא, זיהום יכול להגיע במקרים מסוימים אף לכליות ולאזורים נוספים במערכת העליונה של דרכי השתן. כתב עת רפואי המפרסם בעיקר מחקרים בתחום השבץ המוחי מגלה כי אנשים הסובלים מדלקות בדרכי השתן נמצאים בסיכון מוגבר ללקות בשבץ. תחילה, סברו החוקרים כי הדלקות הללו קשורות אך ורק באירועי שבץ הנובעים מחסימת כלי דם במוח, אך מאוחר יותר נמצאו פרטים נוספים. התברר כי בנוסף, הדלקות הללו גם מעלות את הסיכון ללקות בסוג פחות נפוץ של שבץ, המתקשר בדרך כלל עם דימום מוחי.

עד כמה דלקות בדרכי השתן מעלות את סיכון ללקות בשבץ?

דלקות בדרכי השתן נפוצות יותר בנשים מאשר בגברים. על פי רוב, הדלקת באה לידי ביטוי בכאבים בעת מתן שתן וצריבה. אם הדלקת מגיעה לכליות, התוצאות עלולות להיות מהותיות יותר. הטיפול הרווח הינו באמצעות אנטיביוטיקה. טרם ברור האם ריפוי מהיר של הדלקת מפחית סיכון לשבץ ויתכן שהדבר יובהר במחקרים עתידיים. בשלב זה, הצליחו החוקרים לקבל תמונת מצב כזאת: דלקות בדרכי השתן מעלות פי 3 את הסיכוי לשבץ בתוך כחודש ימים. חשוב לציין שמסקנת החוקרים התבססה על נתונים רבים שהתקבלו מבתי חולים בארה"ב. ממצא נוסף שהתקבל, גם זיהומים אחרים מעלים את הסיכון לשבץ. עם זאת, זיהומים אחרים כגון בריאות או בעור משפיעים בצורה הרבה פחות מובהקת.

כיצד מזהים דלקת חריפה בדרכי השתן?

סימנים כגון צריבה או צורך תכוף מהרגיל להטלת שתן די מוכרים בציבור ומקושרים באופן טבעי לדלקת בדרכי השתן. אולם רופאים מדגישים שכדאי להיות ערים גם לתסמינים אחרים, אשר עשויים להעיד על דלקת חריפה במיוחד. דלקת שהגיעה עד לכליות עלולה לגרום לחולה לבחילות והקאות, חום וכאבים בגב או בצד. אגב, הופעת דם בשתן איננה בהכרח מעידה על דלקת בכליות וזהו אחד הסימנים של דלקת בדרכי השתן, מהסוג הנפוץ. על כל פנים, אם אתם סובלים מצריבה בעת מתן שתן, כאבי גב אם או בלי חום גבוה וגם לחץ תכוף בשלפוחית, לכו להיבדק. לרוב, טיפול אנטיביוטי יפתור את הבעיה מהר מאוד.

יש מה לעשות – כך מפחיתים את הסיכון לשבץ

לצד התרומה שיש לדלקות או לקורונה בהעלאת הסיכוי למקרי שבץ, נזכור כי הסיבות המוכרות ביותר קשורות לסגנון חיים ותזונה. כולסטרול גבוה, יתר לחץ דם, קצב לב לא סדיר, משקל עודף, מיעוט פעילות גופנית, כל אלה נחשבים גורמי סיכוי מרכזיים ביותר. טיפול תרופתי, באמצעות מדללי דם, יכול להינתן לאנשים בסיכון ובכך להציל חיים. עם זאת, מומלץ להקפיד על דיאטה מאוזנת, הפחתת מלחים, הפחתת שומן רווי ויותר פעילות גופנית, בכדי להקטין באופן משמעותי מאוד את הסיכוי הן למחלות לב והן לשבץ. ואגב, אין זה מידע מועיל אך ורק לאנשים המבוגרים שבינינו. ממצאים עדכניים מראים כי כבר בשנות השלושים לחיים מתחיל הסיכון לשבץ לעלות, בקרב הסובלים מהשמנת יתר ובקרב הסובלים משומנים בדם, סכרת ומחלות רקע אחרות.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!