פטרוזיליה יכולה לעזור בריפוי דלקת בשתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

פטרוזיליה ודלקת בשתן
פטרוזיליה ודלקת בשתן

דלקת בשתן או דלקת בדרכי השתן היא מחלה מאוד נפוצה כשכיום ידוע שחמישים עד שמונים אחוז מהנשים יסבלו ממנה לפחות פעם אחת במהלך חייהן.

התסמינים של דלקת בשתן

דלקת בשתן יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תסמינים וחשוב לזכור שלא תמיד כל התסמינים כולם יבואו לידי ביטוי בחולה.

התסמינים משתנים בהתאם למיקום הדלקת ובהתאם לרגישות הספציפית של החולה למחלה. כך למשל במקרים מסוימים הדלקת יכולה שלא להתבטא באופן קליני כלל. מצב זה נקרא בקטריוריה אסימפטומטית ולרוב מתגלה במהלך בדיקת שתן באופן אקראי. עם זאת, אין הדבר אומר שהמחלה לא צריכה להיות מטופלת.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבקרב קבוצות סיכון מסוימות בקטריוריה אסימפטומטית עלולה להיות קטלנית. כך למשל בקרב נשים בהיריון שסובלות מבקטריוריה אסימפטומטית נמצאה עלייה בסיכון לחלות בדלקת חריפה של הכליה וכן בקרב נשים אלו המחלה מקושרת עם תמותת תינוקות ועם העלייה בסיכון ללידה מוקדמת.

דלקת שפוגעת בדרכי השתן התחתונות ובשלפוחית השתן נקראת ציסטיטיס והתסמינים שלה כוללים כאבים או תחושת צריבה בזמן הטלת שתן, הטלת שתן באופן תדיר, תחושת דחיפות גדולה להטיל שתן גם במקרים בהם השלפוחית לא מלאה, עקצוצים בנרתיק בעת קיום יחסי מין, כאבים באגן ועוד.

במידה והדלקת פוגעת בכליה המחלה נקראת פיילונפריטיס וההבדל המרכזי בינה לבין ציסטיטיס הוא קיום של חום גבוה, צמרמורות, כאבים חזקים בגב, בחילות והקאות.

הקשר בין פטרוזיליה לדלקת בדרכי השתן

מאחר ומדובר על מחלה שכיחה מאוד, הרי שלצד הטיפולים הקונבנציונאליים קיימים טיפולים אלטרנטיביים רבים.

בין היתר אחד מהטיפולים למחלה שנכלל תחת הגדרת המטריה "תרופות סבתא" פועל על ידי הכנת חליטת פטרוזיליה.

ישנם חולים שמדווחים על הקלה בחומרת התסמינים לאחר צריכה של מים שהורתחו ובושלו לאחר מכן על אש נמוכה שבהם שמו צרור של פטרוזיליה.

עם זאת, חשוב לזכור שמדובר על תרופת סבתא וכי טיפול זה לא מומלץ שיחליף את הטיפול הקונבנציונאלי.

בנוסף לכך אחד מגורמי הסיכון לדלקת בדרכי השתן הוא נוכחות של אבנים בדרכי השתן שגורמות לחסימה של דרכי השתן באופן מלא או חלקי.

מאחר וצריכה מוגברת של פטרוזיליה שמכילה ריכוז גבוה של אוקסלט מקושרת עם העלייה בסיכון לחלות באבנים בדרכי השתן, הרי שהפחתה בצריכת פטרוזיליה מפחיתה את הסיכון לחלות במחלה.

מלבד פטרוזיליה, ישנן שיטות אלטרנטיביות נוספות לטיפול בדרכי השתן מבלי הצורך ליטול תרופות למשל, שימוש בצמחי מרפא, שתיית מיץ חמוציות או סודה לשתייה וכן הלאה. כל אלו טובים אצל חלק מהסובלות, וחלק לא ולכן, ממגוון האפשריות בוודאי תוכלי למצוא את השיטה שהכי מתאימה לכן.

ובכל זאת קצת על שיטת הטיפול הקונבנציונאלית לטיפול במחלה

הטיפול הקונבנציונאלי כולל ביצוע בדיקות שמטרתן לזהות את הגורם להופעה החוזרת ונשנית של המחלה בקרב החולים הכרוניים.

במקרים מסוימים המחלה יכולה להופיע באופן תדיר בעקבות מום אנטומי או מכני כמו למשל במקרים של הגדלה שפירה של הערמונית ואז חלק מהטיפול יופנה למיגור האוכלוסייה החיידקית בעזרת אנטיביוטיקה וחלק מהטיפול יופנה להקטנה של הערמונית.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!