קנדידה עלולה לגרום לדלקת בשתן?

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

קנדידה ודלקת בשתן
קנדידה ודלקת בשתן

דלקת בשתן או ליתר דיוק דלקת בדרכי השתן היא מחלה זיהומית של דרכי השתן. מדובר על מחלה שהטיפול המרכזי שניתן לחולים בה כולל שימוש בתרופות אנטיביוטיות.

עם זאת ולמרות האמונה הרווחת בקרב הציבור הרחב, המחלה אינה נחשבת למחלה נשית שכן גם גברים רבים סובלים ממנה.

אמנם לחיידקים ישנה דרך ארוכה ומורכבת יותר לעשות על מנת להגיע לדרכי השתן בגברים אך ישנם מצבים מסוימים שמקלים עליהם את החדירה לדרכי השתן בגברים וכן מצבים מסוימים שמקלים עליהם את השגשוג בדרכי השתן הגבריות כמו למשל מקרים של הגדלה שפירה של הערמונית שמובילה לרוב לאצירת שתן כרונית.

מה היא קנדידה?

קנדידה היא סוג של פטריה שגורמת לזיהומים בבני אדם כשלרוב מדובר על זיהומים בחלל הפה או הנרתיק. למעשה שליש ממקרי הדלקת הנרתיקית הם תוצאה של קנדידה. באופן טבעי הקנדידה מתקיימת בנרתיק הנשי באיזון עם חיידקים מסוימים שאף הם מתקיימים באופן טבעי בנרתיק. עם זאת, ברגע שמתרחשת הפרה של האיזון הטבעי של פלורת הנרתיק הפטרייה עלולה לשגשג ביתר ולהוביל לתסמינים הקליניים המוכרים  – מידע נוסף באתר candidafree

תסמיני זיהום בנרתיק בעקבות שגשוג יתר של קנדידה

התסמינים של זיהום שנגרם על ידי שגשוג יתר של קנדידה בנרתיק כוללים תחושת צריבה וגרד בנרתיק, הפרשות יתר מהווגינה, אדמומיות בווגינה, כאבים בזמן קיום יחסי מין, צריבה בעת מתן שתן ועוד. כפי שניתן להבין התסמינים מזכירים מאוד את התסמינים האופייניים לדלקת בדרכי השתן ולכן במקרים מסוימים ניתן לבלבל בין שתי המחלות. בהתאם לכך ישנו צורך לבצע אבחנה מבדלת בכל מקרה שבו מופיעים התסמינים האופייניים בין היתר על ידי ביצוע של בדיקות שתן.

קנדידה כגורם לדלקת בשתן

בשמונים אחוז מהמקרים דלקת בשתן נגרמת על ידי חיידקי E-Coli  שהצליחו לחדור לדרכי המין כשבתשעים ושמונה אחוז מהמקרים החיידקים הצליחו לחדור לדרכי המין דרך פתח השופכה ורק בשני אחוז מהמקרים החדירה מתבצעת דרך הדם. עם זאת במקרים מסוימים הזיהום לא מתבצע על ידי חיידקים אלא על ידי קנדידה.

מאחר והקנדידה חסינה לחלוטין בפני התרופות האנטיביוטיות הרי שישנה חשיבות עליונה לאבחן את הגורם המזהם ולטפל בו בהתאם.

למעשה במידה ואישה מקבלת טיפול אנטיביוטי שמיועד לטפל בדלקת השתן ממנה היא סובלת בזמן שהזיהום בדרכי השתן שלה נגרם בעקבות חדירה של קנדידה לדרכי השתן, הרי שהיא עלולה לסבול מדלקת חמורה במיוחד ומתופעות לוואי נוספות על רקע העובדה שהקנדידה יכולה לשגשג באין מפריע.

בכל מקרה שבו אישה סובלת מהתסמינים האופייניים עליה לעשות את הדבר הנכון ולגשת לרופא על מנת לעבור בדיקות דם ולזהות את הגורם המזהם.

ישנן נשים שמחזיקות בתרופות אנטיביוטיות ולוקחות אותן על דעת עצמן עם הופעת התסמינים שאותן הן מכירות.

מאחר וזיהום של קנדידה בדרכי השתן בא לידי באופן סימפטומטי בדיוק באותה הצורה כמו זיהום חיידקי בדרכי השתן, הרי שללא אבחנה מבדלת נטילת האנטיביוטיקה היא טעות.

קנדידה על רקע של טיפול אנטיביוטי

הטיפול המרכזי לדלקות בשתן מתבצע על ידי מתן של אנטיביוטיקה. הבעיה עם הטיפול באנטיביוטיקה באה לידי ביטוי בין היתר בכך שבעוד שהתרופה אכן גורמת למיגור אוכלוסיית החיידקים שמקננים בדרכי השתן, הרי שהיא מובילה גם להרג של חיידקים שנמצאים באופן טבעי בנרתיק. בעקבות הטיפול האנטיביוטי הקנדידה יכולה לשגשג באין מפריע ולהוביל לזיהום.

בקרב נשים שבהן הדלקת בדרכי השתן מופיע לעתים תכופות קיים סיכון גבוה יותר לחלות בזיהום של קנדידה על רקע הטיפול האנטיביוטי הניתן להן. לרוע המזל כיום אין תרופה אחרת שבכוחה לגרום להיעלמות הדלקת בשתן.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!