האם שלשול יכול להעיד על דלקת בשתן?

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

דלקת בדרכי השתן ושלשוליםבאופן עקרוני שלשולים אינם תסמינים מובהקים של דלקת בדרכי השתן שכן התסמינים של דלקת בדרכי השתן מופיעים מן הסתם בעיקר בדרכי השתן ולא במערכת העיכול. אי לכך, התסמינים הרלוונטיים לדלקת בדרכי השתן הם בדרך כלל צריבה או כאבים בזמן מתן שתן, עלייה בתדירות ההשתנה, החמרה בתכיפות ההשתנה, אי נוחות בהשתנה (במקרים בהם מדובר בזיהום של דרכי השתן התחתונות ושלפוחית השתן) וחום גבוה, כאבים בגב או כאבים במותן וצמרמורות (במקרים בהם מדובר בדלקת המערבת גם את הכליות).

עם זאת, ישנו קשר מסוים בין שלשולים לבין דלקת בדרכי השתן כיוון שבמקרים מסוימים מתברר כי מקור השלשולים בטיפול התרופתי הניתן לסובלים מדלקת בדרכי השתן ולעתים השלשולים עשויים להגדיל את הסיכון לדלקת בדרכי השתן. בקשר שבין דלקת בדרכי השתן לבין שלשולים נעסוק במאמר שלפניכם.

דלקת בדרכי השתן כתוצאה משלשולים

באופן עקרוני ברוב המוחלט של המקרים, דלקת בדרכי השתן היא תוצאה של חדירת חיידקי מעיים לפתח השופכה. למעשה הסיבה לכך שנשים סובלות משכיחות גבוהה כל כך של דלקות בדרכי השתן, קשורה לסמיכות שבין פי הטבעת לפתח השופכה. כמו כן זוהי אחת הסיבות לכך שישנן נשים הסובלות משכיחות גבוהה יותר של דלקות בדרכי השתן. הכוונה היא לכך שישנן נשים שהאנטומיה שלהן מאופיינת בקרבה רבה במיוחד בין פי הטבעת לפתח השופכה, מה שמקל במידה רבה על נדידת החיידקים מפי הטבעת לפתח השופכה.

לאור זאת, כאשר ישנם שלשולים המאופיינים בצואה בעלת מרקם נוזלי, בדגש על שלשולים חמורים ומתפרצים, ישנו סיכוי גבוה יותר להתזת צואה המזוהמת בחיידקים צואתיים, בדגש על E.coli, לכיוון פתח השופכה. לאור כל זאת, בכל מקרה של שלשול, יש להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה וניקיון, להרבות ברחצה ובחיטוי אזור פתח השופכה, בעיקר בנשים, בתינוקות ובמבוגרים העושים שימוש בחיתולים.

שלשולים על רקע הטיפול התרופתי הניתן לסובלים מדלקת בדרכי השתן

מאחר וברוב המוחלט של המקרים מקור הדלקת בדרכי השתן בחיידקים צואתיים, הרי שטיפול הבחירה הוא תרופות שונות ממשפחת האנטיביוטיקה, כשהבחירה בסוג התרופה מבוססת על סוג החיידק ורמת הרגישות שלו לתרופות השונות. לרוע המזל, התרופות ממשפחת האנטיביוטיקה פועלות לא רק נגד החיידקים המזיקים אלא גם נגד אוכלוסיית החיידקים המיטיבים עמנו, בדגש על חיידקי המיקרופלורה החיים במעי הגס.

חיידקים אלו חיוניים לפעילות התקינה של מערכת העיכול וכל פגיעה בהם עלולה לגרום לתופעות שליליות במערכת העיכול בדגש על שלשולים. אי לכך, במקרים מסוימים בעקבות נטילה של תרופות שמטרתן לטפל בחיידקים שגרמו לתגובה הדלקתית במערכת השתן, תיווצר תופעת לוואי של שלשולים כתוצאה מפגיעה בחיידקי המעיים.

תרופה אנטיביוטית לדוגמה שיכולה לגרום לשלשולים היא למשל פוזומיצין טרומתאמין (Fosfomycin tromethamine), המתאימה לטיפול במקרים של דלקת חיידקית אקוטית לא מסובכת של שלפוחית השתן.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!