תוסף תזונה המכיל חמוציות עשוי לסייע משמעותית לדלקת בדרכי השתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

תוסף תזונהדלקת בדרכי השתן היא מחלה שכיחה ביותר, כשלפי ההערכות העדכניות ביותר שיש בידינו כיום, כחמישים עד שמונים אחוז מהנשים חוות לפחות אירוע בודד של זיהום בדרכי השתן בשלב זה או אחר בחייהן בעוד שבין עשרים לשלושים אחוז מהנשים שחוו זיהום בודד בדרכי השתן, יחוו אפיזודה נוספת.

מה הם התסמינים של דלקת בדרכי השתן?

כשמדובר בדלקת הפוגעת בדרכי השתן התחתונות ובשלפוחית השתן, התסמינים העיקריים הם כאבים בזמן מתן שתן, השתנה לילית, אי נוחות או כאבים באזור האגן או מעל האגן, היסוס בעת מתן שתן, תכיפות בהשתנה או דם בשתן. במקרים בהם הזיהום הצליח לפלוש לדרכי השתן העליונות, התסמינים המרכזיים יהיו חום גבוה, כאבים במותן או כאבי גב, בחילות ואף הקאות.

מה הם הגורמים לדלקת בדרכי השתן?

ברוב המקרים מקור הדלקת בתגובת הגוף לחדירת חיידקי צואה לדרכי השתן מפתח השופכה. בעיקרון גם גברים חולים במחלה, אך מאחר ופתח השופכה בנשים ממוקם בסמיכות רבה כל כך לפי הטבעת והשופכה של נשים קצרה יותר, הרי ששכיחות המחלה בקרב נשים גבוהה יותר באופן משמעותי. השופכה היא הצינור השרירי המוביל את השתן משלפוחית השתן דרך פתח השופכה אל מחוץ לגוף.

להלן כמה גורמים שיש בהם כדי לסייע לחיידקים לחדור לפתח השופכה ולעשות את דרכם במעלה דרכי השתן:

  • אי הקפדה על היגיינה – קולוניזציה היא תופעה הבאה לידי ביטוי בנוכחות של חיידקי צואה בפתח הנרתיק ורירית השופכה. במבדקים ביולוגיים שבוצעו במקרים של דלקות חוזרות בדרכי השתן של נשים, נמצא כי קולוניזציה של רירית השופכה ופתח הנרתיק עם חיידקי צואה, מקדימה את התפתחות הבקטריות, כלומר את הופעת הנוכחות החיידקית בשתן.
  • נטייה גנטית – כיום ידוע וברור כי ישנן נשים שבשל נטייה גנטית סובלות מתדירות גבוהה יותר של דלקות בדרכי השתן. ככל הנראה הנטייה הגנטית בנשים אלו מאפשרת לחיידקי הצואה להיצמד ולהיקשר בקלות רבה יותר לרקמת האפיתל בדרכי השתן.
  • התרוקנות לא תקינה של השלפוחית – כל גורם להתרוקנות לא מלאה של שלפוחית השתן עלול להוביל לשגשוג של חיידקים בדרכי השתן. עובדה זו רלוונטית גם בנוגע לגברים, הסובלים מהתרוקנות לא מלאה על רקע גידול, אבן בדרכי השתן או הגדלה שפירה של הערמונית למשל.

לאור כל זאת, על מנת למזער את הסיכוי להתפתחות הדלקת, יש לעשות מאמצים כדי להקשות על החיידקים את הנדידה מפתח השופכה במעלה דרכי השתן, לשלפוחית השתן ולדרכי השתן העליונות והדבקות שלהם לדפנות שלפוחית השתן. בדיוק כאן נכנסת המשמעות והחשיבות הגבוהה של נטילת חמוציות מרוכזות.

תוסף תזונה המכיל חמוציות מרוכזות

תוסף התזונה חייב להכיל חמוציות עם הרכיב הפעיל פרואנטוציאנידין ובקיצור PACעליו נרחיב בהמשך. יש חשיבות לכמות ה PAC שיש לקחת ביום. ההמלצה היא להשתמש בתוסף התזונה פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב (שקית בכל פעם), אך לפי הצורך ניתן לעבור לשקית אחת ביום למצב של מניעה מהדבקה חוזרת.

כיצד יכול תוסף תזונה המכיל חמוציות לסייע לנשים הסובלות מדלקת בדרכי השתן?

כבר מאות שנים ידוע כי שתייה של חמוציות מסייעת לנשים להתמודד עם דלקת בדרכי השתן, אך רק לאחרונה זכינו ללמוד דרך מחקרים קליניים על אנשים שבוצעו בשיטת דאבל בליינד ושפורסמו אחרי ביקורת של וועדת העורכים המדעית (PEER REVIEW). כי יש חשיבות לכמות החומר הפעיל PAC שהוא האפקטיבי לניתוק מכאני של החיידק מדופן שלפוחית השתן.

החמוציות המרוכזות פועלות למיגור הזיהום בשתי דרכים במקביל:

  • המרכיב הפעיל PAC (Proanthocyanidine) – נמצא בשפע בחמוציות. החיידקים נוטים להיצמד אליו וכתוצאה מזה החיידקים לא נדבקים בקלות לקיר של שלפוחית השתן ולדפנות של דרכי השתן.
  • הורדת ה- PH – מעבר לכך שהמרכיב הפעיל PAC מקשה על חיידקי הצואה להיצמד לדרכי השתן ולשלפוחית השתן, הרי שתוסף החמוציות גורם לירידת ה-PH של השתן, מה שמקשה על החיידקים לשגשג ולהתרבות.

מה הם יתרונות של החמוציות המרוכזות?

יתרונות המוצר באים לידי ביטוי בראש ובראשונה בכך שמדובר בתוסף מזון טבעי וללא תוספת סוכר, כך שמטבע הדברים הוא לא גורם לתופעות לוואי כלשהן. מעבר לכך, מדובר בתוסף מזון המאפשר להכין משקה חמוציות איכותי בקלות רבה מאוד ואם לא די בכך, הרי שמדובר במוצר טעים מאוד.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!