אסטרוגן למניעת דלקת בדרכי השתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

מחקרמחקר מעבדה חדש קובע שטיפול אסטרוגן לאחר לידה מסייע במניעת זיהומים חוזרים בדרכי השתן, בקרב נשים לאחר גיל המעבר. זיהומים בדרכי השתן נפוצים הרבה יותר בקרב נשים, וברבע מהמקרים הן חוות זיהומים חוזרים. שינויים הקשורים לגיל מגבירים את הסבירות להתפתחות זיהומים אלו לאחר גיל המעבר, תקופה בה יורד  ייצור האסטרוגן.

עד היום, נטילת אנטיביוטיקה כאמצעי מניעה שהודף זיהומים חוזרים בדרכי השתן, נחשבה לטיפול העיקרי לנשים אלו, אך העמידות לאנטיביוטיקה גדולה, וחלק מהנשים עמידות בפני טיפולים אלו. לכ קיים צורך באפשרויות אחרות, שאינן אנטיביוטיות.

עיקרי המחקר

זיהומים בדרכי השתן נגרמים כתוצאה מחיידק E.coli, ונפוצים יותר בקרב נשים מאשר גברים. חלק מהנשים סובלות מדלקות חוזרות אחת למספר חודשים. המחקר החדש, שפורסם בגיליון יוני 2013 של כתב העת לרפואה Translational Science, מציע גישה הוליסטית יותר באמצעות שינוי האופן בו נשים מגיבות לחיידקים.

תוצאות המחקר תומכות בשימוש באסטרוגן נרתיקי כאמצעי מניעה לנשים לאחר גיל המעבר, הסובלות מזיהומים חוזרים בדרכי השתן.

החוקרים במחקר, אשר נערך במעבדה במודלים של בעלי חיים, זיהו מספר דרכים בהן אסטרוגן, הורמון המין הנשי, מסייע בבקרת זיהומים חוזרים בדרכי השתן.

רמות אסטרוגן נמוכות נקשרו בעבר עם זיהומים חוזרים בדרכי השתן, והמחקר החדש ביקש לזהות בדיוק כיצד משפיע אסטרוגן על הסיכון של אישה לחוות זיהומים חוזרים.

מהלך המחקר

לצורך המחקר, החוקרים השתמשו בתאים אנושיים שהתקבלו מ-16 נשים בריאות לאחר גיל המעבר, שהשתמשו באסטרוגן נרתיקי כטיפול משלים במשך שבועיים. הם בדקו את השפעות האסטרוגן באמצעות בדיקות השתן של המשתתפות, ובדיקות שבוצעו לרירית שלפוחית השתן.

במקביל, עבדו החוקרים גם עם עכברים שקיבלו חיידקים הגורמים לזיהומים בדרכי השתן, כפי שהם משפיעים על בני אדם.

הם מצאו שבקרב 12 מהמשתתפות במחקר, רמות מיקרוביאליות של חלבונים עלו לאחר נטילת תוספי האסטרוגן. כלומר, אסטרוגן מעודד ייצור חומרים מיקרוביאלים טבעיים בשלפוחית.

ההורמון גורם גם לרקמה חזקה בדרכי השתן, באמצעות הפחתת הפערים בין התאים המרפדים את שלפוחית השתן. האסטרוגן מדביק פערים אלו, ומקשה על חיידקים לחדור לשכבות העמוקות של דופן השלפוחית. אסטרוגן מסייע אף במניעת שפיכת תאים רבים מידי מהשכבות העליונות של דופן השלפוחית.

ממצאי המחקר

תוצאות המחקר קובעות שאסטרוגן מקדם חלוקה מחדש של תאים, ומונע אובדן מוגזם של תאים במהלך דלקת. מומחים בעולם הרפואה מברכים על ממצאים אלו.

המחקר מעניק מידע רחב יותר לגבי נושא שתמיד הייתה למדענים תחושה לגביו: נשים נוטות לחוות יותר זיהומים בדרכי השתן לאחר גיל המעבר.

למרות שנטילת אסטרוגן בצורת גלולה נקשר עם סיכון מוגבר לסרטן השד ומחלות לב וכלי דם, אסטרוגן מקומי בטוח הרבה יותר. הוא זמין בצורת קרמים ופתילות ג'ל לנרתיק.

תופעת הזיהומים בדרכי השתן נפוצה, אך אין פירוש הדבר שנשים צריכות לחיות עם זיהומים חוזרים בדרכי השתן כחלק נורמאלי מההזדקנות. יש להתייעץ עם גניקולוג או אורולוג על מנת לברר את סוגי הטיפול הזמינים, שכן קיימים טיפולים נוספים מלבד אנטיביוטיקה.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!