סרטן שלפוחית השתן

טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן !

סרטן שלפוחית השתן הוא מצב רפואי מורכב וחמור הפוגע בשלפוחית השתן, איבר מרכזי במערכת השתן האחראי על אחסון השתן. בעוד שסרטן מסוג זה עשוי שלא לקבל תשומת לב רבה כמו סוגים אחרים של סרטן, כגון סרטן השד או הריאות, השפעתו על חיי הפרט ועל בריאות הציבור היא ניכרת. מהם התסמינים וגורמי הסיכון, וכיצד אפשר לטפל בסרטן זה? כל הפרטים כאן.

מהו סרטן שלפוחית השתן?

סרטן שלפוחית השתן מתרחש כאשר תאים בתוך השלפוחית משתנים וגדלים ללא שליטה, ויוצרים גידולים ממאירים. תאים חריגים אלה עלולים לפלוש לרקמות שכנות ויכולים לגרום לגרורות, או להתפשט, לחלקים מרוחקים של הגוף. ישנם מספר סוגים של סרטן מסוג זה, כאשר קרצינומה של תאי מעבר היא השכיחה ביותר, המהווה 90% מכלל המקרים.

 מהם התסמינים והסימנים של סרטן זה?

חולים להם יש סרטן הפוגע בשלפוחית השתן מציגים לעתים קרובות מגוון תסמינים, המרכזיים שבהם כוללים:

·         המטוריה (דם בשתן)

·         הטלת שתן תכופה

·         כאב או תחושת צריבה במהלך מתן שתן

·         כאב בגב התחתון

חשוב לציין שתסמינים אלו יכולים להעיד גם על מצבים רפואיים אחרים, ונדרשת בדיקה יסודית אצל אורולוג מומחה מומלץ לצורך קבלת תוצאות ואבחנות מדויקות.

 מהם גורמי הסיכון לסרטן זה? כמו כל סרטן, אורח חיים שאינו בריא יכול בהחלט לגרום להופעתו. אך ישנם עוד גורמים שחשוב לתת עליהם את הדגש ולשים לב אליהם. גורמים אלו מגבירים את הסיכון לפתח את הסרטן הפוגע בשלפוחית השתן:

·         עישון

·         חשיפה תעסוקתית לכימיקלים

·         היסטוריה משפחתית של סרטן שפוגע בשלפוחית השתן או בכלל

·         גיל (רוב המקרים מאובחנים אצל אנשים מעל גיל 55)

·         מגדר (גברים רגישים יותר מנשים)

כאמור, אלו הגורמים העיקריים אך יש לבחון כל גורם לגופו ולהבין שישנם גורמים שאולי לא רשומים. אורולוג מומחה מומלץ ידע לתת את הדעת על כל התסמינים והגורמים כמובן.

כיצד מתבצע האבחון והבדיקה לגילוי הסרטן? אבחון לרוב מתקיים באמצעות בדיקות שתן לצורך זיהוי תאים או דם לא תקינים או ציסטוסקופיה שהוא בעצם הליך המאפשר לרופאים לראות את החלק הפנימי של שלפוחית השתן. לאחרי כן מוודאים באמצעות ביופסיה האם ישנם רקמות סרטניות ואם מגלים שאכן ישנן, עוברים בדיקות הדמיה לצורך איתור התפשטות הסרט. הטיפול כולל בדרך כלל התערבות כירורגית, כימותרפיה, טיפול בקרינה או כל סוג טיפול אחר. חשוב לזכור שלכל טיפול בתהליך סרטני וכירורגי יש התאמה אישית הרלוונטית לגיל המטופלים, הרקע הרפואי שלהם ושלב הסרטן במידה ואכן התגלה.

 

כשמדובר בבריאות שלכם, אל תתפשרו

סרטן הפוגע בשלפוחית השתן הוא אויב אדיר בתחום האונקולוגיה. היכולת שלו לשלוח ולפשט גרורות והישנות מחייב אסטרטגיות בריאות חזקות לאבחון מוקדם וטיפול ממוקד. מודעות ציבורית ומחקר רפואי נרחב הם מרכיבים חיוניים במאבק במחלה זו ביעילות. בסך הכל, גישות רפואיות מגוונות המערבות אונקולוגים, אורולוגים וחולים הן חשובות לשיפור התוצאות ולשיפור איכות החיים של הסובלים.

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן

המרכז לטיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון דלקת בדרכי השתן. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3972332
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!